محمدجواد ظریف:

برای گسترش تجارت دوجانبه بین ایران و پاکستان مذاکره می‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت و گو و مذاکره با مقام های عالیرتبه پاکستان برای گسترش تجارت و مناسبات اقتصادی را از محورهای اصلی سفر خود به اسلام آباد دانست.

برای گسترش تجارت دوجانبه بین ایران و پاکستان مذاکره می‌کنیم
کد خبر: 229469
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۷:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمدجواد ظریف» عصر پنجشنبه در بدو ورود به اسلام آباد و آغاز سفر دو روزه خود به پاکستان درباره محورهای سفر خود به این کشور، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی پاکستان بسیار نزدیک و تاریخی است و علائق و مشترکات فراوانی بین مردم و ملت های دو کشور وجود دارد.


وی ادامه داد: با توجه به استقرار دولت و مجلس ملی جدید در پاکستان، ضروری بود که در نخستین فرصت با مقام های عالیرتبه این کشور در مسئولیت های مختلف، دیدار و گفت و گو کنیم و این سفر نیز در نخستین فرصت انجام شد.


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امیدوارم در این سفر، درباره استحکام روابط خوب دوجانبه، راه های تعمیق این روابط و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کنیم.


ظریف همچنین در خصوص همکاری های اقتصادی و بانکی میان ایران و پاکستان، گفت: لازم است که در این زمینه با دوستان پاکستانی صحبت کنیم، البته در سفرهای گذشته به پاکستان و همچنین سفرهای دوستان پاکستانی به ایران، درخصوص روش های مختلف تقویت روابط بانکی صحبت شد و امیدواریم در این سفر به نتایج خوبی برسیم.

«محمدجواد ظریف» عصر پنجشنبه در بدو ورود به پایگاه هوایی نورخان اسلام آباد، مورد استقبال «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و یکی از مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.


سفر ظریف به پاکستان، نخستین سفر یک مقام دیپلماتیک به این کشور در دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان» است.


تحلیل گران سیاسی، سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، همزمان با آغاز به کار دولت جدید این کشور را فرصت مناسب استحکام روابط تهران و اسلام آباد در دوران تازه تمرین دموکراسی در این کشور ارزیابی می کنند.


ظریف زمانی به پاکستان سفر می کند که کارشناسان پاکستانی معتقدند، گسترش رفت و آمد مقام های بلند پایه دو کشور می تواند به گسترش روابط دو جانبه و همچنین مقابله با چالش های پیش رو در سطح منطقه ای و بین المللی کمک کند.


ظریف در سفر دو روزه خود به پاکستان، به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های دولت جدید پاکستان و در راستای توسعه همکاری های طرفین، با مقام های عالیرتبه این کشور از جمله نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو می کند.


ملاقات با روسای مجالس ملی و سنا، وزیر خارجه، فرمانده ارتش و وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان، از دیگر برنامه های ظریف در اسلام آباد است.


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز هفت بار به پاکستان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها