معاون مسافری راه‌آهن:

قطارهای حومه‌ای برای دولت زیان ده هستند/قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومه‌ای 23 هزار تومان

موسوی بعلت اینکه قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای 18 هزار تومان بیشتر از قیمت فروش رفته،برای دولت هزینه دارد ،آنها را زیان ده دانست.

قطارهای حومه‌ای برای دولت زیان ده هستند/قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومه‌ای 23 هزار تومان
کد خبر: 229525
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن، از زیان‌ده بودن قطارهای حومه‌ای در کشور خبر داد و گفت: پرداخت سوبسید برای تردد روزانه 4 رام قطار حومه ای تهران _ قم از مهمترین دلایل زیان‌ده بودن آن به شمار می آید.

موسوی با بیان اینکه برای ترغیب بیشتر مردم جهت استفاده از قطار های حومه ای قیمت بلیت قطار را کاهش داده ایم افزود: راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای با قیمت پایین بلیت در مسیر های تهران - پرند، تهران - قم، تهران - گرمسار، تهران - پیشوا، تهران- کرج و هشتگرد - قزوین طی چند سال گذشته زمینه‌ساز کاهش تردد خودروهای شخصی و اتوبوس شده است.


معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: متوسط قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای 2 هزار و 500 تومان است، اما هزینه تمام شده هر مسافر برای جابه جایی در مسیرهای مختلف حدود 23 هزار تومان است در نتیجه دولت مبلغی حدود 18 هزار تومان سوبسید پرداخت می کند.

وی از ضرورت افزایش انگیزه سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و گفت: پایین بودن قیمت بلیت قطار های حومه ای انگیزه سرمایه گذاران را کاهش داده است.البته ه قیمت خرید قطار با قیمت بلیت آن بسیار متفاوت است.

موسوی تأکید کرد: دولت باید سوبسید سرمایه گذاران را از محل صرفه جویی در سوخت پرداخت کند تا آنها برای ورود به این بخش توجیه شوند.

معاون مسافری ‌راه‌آهن افزود: در کشورهای اروپایی قیمت بلیت قطارها واقعی است و دولت سوبسید این بخش را در حوزه قطارهای حومه‌ای پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد سفرهای ریلی طی چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است، گفت: صرفه‌جویی سوخت، کاهش آلایندگی‌های محیط زیست و کاهش ترافیک در ورودی شهرها باعث شده است که مردم از این وسایل بیشتر استفاده کنند اما هم اکنون شرکت‌های خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها