چین و ژاپن از تجارت آزاد حمایت می کنند

تارو آسو معاون نخست وزیر و وزیر دارایی ژاپن و لیو هه معاون نخست وزیر چین امروز جمعه در پکن به توافق رسیدند ضمن خودداری از اعمال سیاست های تجاری حفاظت گرایانه، از تجارت آزاد حمایت کنند.

چین و ژاپن از تجارت آزاد حمایت می کنند
کد خبر: 229565
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفتمین دور مذاکرات تجاری چین و ژاپن از روز گذشته (پنجشنبه) در پکن آغاز شده است و امروز (جمعه) نیز به منظور تبادل نظر در مورد همکاری های اقتصادی دو کشور ادامه دارد.


'لیو هه' عضو کمیته سیاسی مرکزی حزب کمونیست و معاون نخست وزیر چین در این نشست اظهار داشت: روابط چین و ژاپن بسیار مهم است و دو کشور باید بر اساس توافق های رهبران دو کشور، برای پیشرفت طولانی مدت، سالم و باثبات روابط دو جانبه تلاش کنند. او تصریح کرد: یک ‌جانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی تجاری به پیشرفت و منافع مردم جهان آسیب می رساند و دو طرف باید به طور مشترک از مقررات تجارت آزاد و نظام تجارت چند جانبه پشتیبانی کنند.


معاون نخست وزیر ژاپن نیز در این نشست خاطر نشان کرد: ژاپن تمایل دارد به مناسبت چهلمین سالگرد امضای قطعنامه صلح و دوستی ژاپن و چین، روابط دو جانبه را به پیش سوق دهد.


تارو آسو تاکید کرد حمایت‌گرایی تجاری به نفع هیچ کشوری نیست و تمام اقدامات تجاری باید با دستور العمل سازمان تجارت جهانی سازگار باشد.


معاون نخست وزیر ژاپن در پایان این نشست نیز به خبرنگاران گفت: دو طرف به توافق رسیدند که اقدامات حفاظت گرایانه به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.


این اظهارات در حالی است که دولت ترامپ در ایالات متحده آمریکا تعرفه های بالایی را بر محصولات تولیدی ژاپن و چین اعمال کرده است.


گزارش حاکی از آن است که آسو خواستار اقدام بر اساس مقررات و ضوابط «سازمان تجارت جهانی» شده است.


'آسو' همچنین در این سفر از چین خواست تا در واکنش به سیاست های تجاری ایالات متحده آمریکا با حفظ آرامش اقدام کند.


چین اقدامات تلافی جویانه ای را در قبال تعرفه های ایالات متحده آمریکا اتخاذ کرده است.


اقتصادهای ژاپن و آمریکا روی هم یک سوم اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند براساس آمارهای منتشر شده توسط نهادهای تحقیقاتی و اقتصادی، حجم روابط تجاری آمریکا به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان و ژاپن به عنوان سومین اقتصاد برتر دنیا تا پایان سال 2017 میلادی رقمی در حدود 300 میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها