کد خبر: 229576
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۲:۳۷:۰۰
| |

سرپرست منابع طبیعی بهشهر خبر داد:

جنگل‌های لپوی آتش گرفت

جنگل های لپوی بهشهرکه طعمه حرق شده بود ، با تلاش آتش نشانان مهار شد .

جنگل‌های لپوی آتش گرفت
کد خبر: 229576
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۲:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سید نقی عزیزی سرپرست منابع طبیعی بهشهر اظهار کرد : ظهر روز گذشته آتش سوزی در نهالستان منطقه زاغمرز به منابع طبیعی بهشهر گزارش داده شد که به محض اطلاع از این آتش سوزی نیروهای این نهاد و نهادهای دیگر و مردم وارد عمل شدند .

وی ادامه داد : در این عرصه جنگلی دست ساخت انسانی که به منظور زراعت چوب است درختانی از نوع صنوبر ، تبریزی ، اکالیپتوس ، کاج و سرو وجود داشت .


به گفته سرپرست منابع طبیعی بهشهر، این مجموعه تنها مرکز زراعت چوب و نهالستان این شهرستان به شمار می رود.

عزیزی علت طولانی شدن زمان اطفای حریق در این منطقه را وسعت زیاد آتش سوزی ، وزش باد و کمبود امکانات برشمرد و ادامه داد : برای اطفای حریق در این منطقه نیاز به تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز بود که نیروهای آتش نشانی شهرداری های بهشهر و خلیل شهر با حضور در محل ، در این خصوص یاری گر بودند .

وی در خصوص وسعت آتش سوزی گفت : هنوز اطلاعات دقیقی از وسعت این آتش سوزی مشخص نیست اما پیش بینی می شود حدود 30 تا 40 هکتار از این عرصه های جنگلی در آتش سوخته باشند .


عامل انسانی

عزیزی اضافه کرد : با توجه به اینکه در این روزها گرمای شدید و یا بروز صاعقه را در منطقه شاهد نبودیم ، عامل انسانی اصلی ترین دلیل این آتش سوزی پیش بینی می شود .

مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر مدیریت می شود.


منبع: ایران‌آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها