کد خبر: 229580
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۲:۵۲:۰۰
| |

آکادمی جایگزین نوبل یک گام دیگر جلو رفت/ 4 نامزد نهایی معرفی شدند

آکادمی جایگزین نوبل ادبیات که قصد دارد در نبود جایزه نوبل ادبیات 2018، برنده جایگزین را معرفی کند، 4 نویسنده را در فهرست نهایی خود جای داد.

آکادمی جایگزین نوبل یک گام دیگر جلو رفت/ 4 نامزد نهایی معرفی شدند
کد خبر: 229580
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آکادمی جایگزین نوبل که می‌خواهد یک جایزه ادبی بین‌المللی را در سال 2018 به جای جایزه ادبی نوبل معرفی کند فهرست نهایی خود ر ا اعلام کرد.

این فهرست که از فهرست اولیه دربرگیرنده اسامی 47 نویسنده از سراسر جهان بیرون آمده شامل نام ماریس کونده از فرانسه، هاروکی موراکامی از ژاپن، کیم توی از کانادا و نیل گیمن از بریتانیا است.

ماریس کونده متولد 1937 در گوادالوپ و استاد دانشگاه کلمبیا، هاروکی موراکامی متولد 1949 در کیوتو ژاپن، کیم توی متولد 1968 در سایگون ویتنام و نیل گیمن نویسنده متولد 1960 در پروچستر انگلستان است.

در حالی که اسامی نویسندگان اولیه در فهرستی اعلام شد، از مخاطبان خواسته شد تا به یکی از نویسندگان این فهرست رای دهند.

این فهرست به رای مخاطبان انتخاب شده و این آکادمی که از سوی کتابداران سوئدی تشکیل شده تا 14 آگوست را برای رای دادن به یک نویسنده از این فهرست به رای مخاطبان باز گذاشته بود.

این جایزه به اثر یا نویسنده‌ای که به انسانیت در جهان توجه دارد اهدا می‌شود و برنده می‌تواند از هر نقطه جهان باشد، به شرط این که 2 اثر ادبی تا کنون منتشر کرده باشد و یکی از آنها در 10 سال اخیر منتشر شده باشد.

به این ترتیب نویسندگان صاحب نامی چون آرونداتی روی نویسنده هندی، جی.کی.رولینگ نویسنده بریتانیایی، توماس پینچون نویسنده آمریکایی، آن کارسون نویسنده کانادایی، پل آستر نویسنده آمریکایی، مارگارت آتوود نویسنده کانادایی، مریلین روبینسون نویسنده آمریکایی، سوفی اوکسانن نویسنده فنلاندی، چیماماندا نگوزی آدیچی نویسنده نیجریه‌ای، کورمک مک‌کارتی نویسنده آمریکایی،‌ نگوگی وا تیونگو نویسنده کنیایی، زادی اسمیت نویسنده بریتانیایی، جویس کرول اوتس نویسنده آمریکایی، ایان مک‌ایوان نویسنده بریتانیایی و دون دلیلو نویسنده آمریکایی که در فهرست اولیه جای داشتند از رسیدن به مرحله نهایی بازماندند.

اسم برنده این جایزه 14 اکتبر در برنامه‌ای رسمی اعلام می‌شود و جایزه دهم دسامبر 2018 به برنده اهدا خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها