کد خبر: 229640
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

اصلاح‌طلبان بر سر هویت سیاسی خود با روحانی دادوستد نمی‌کنند/ روحانی در خواب سنگینی است/ با رئیس‌جمهور میثاق دائمی نبسته‌ایم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به عملکرد دولت روحانی در پنج سال گذشته با تاکید بر اینکه ارتباط او از ابتدا با مجلس و کنشگران سیاسی خوب نبوده گفت: اصلاح‌طلبان براساس مصالح کشور از روحانی حمایت کردند اما گفتمان و هویت سیاسی خود را در معرض داد و ستد با ایشان قرار نمی‌دهند.

اصلاح‌طلبان بر سر هویت سیاسی خود با روحانی دادوستد نمی‌کنند/ روحانی در خواب سنگینی است/ با رئیس‌جمهور میثاق دائمی نبسته‌ایم
کد خبر: 229640
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به انتقادهایی که نسبت به روحانی و دولت او از طرف جریان اصلاحات وجود دارد و این موضوع که او در جریان سوال از رئیس‌جمهور در مجلس مورد حمایت جدی از طرف جریان حامی خود قرار نگرفت، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های آقای روحانی این است که از ابتدای سال 92 و آغاز دوران ریاست‌جمهوری خود تعامل خوبی با احزاب، مجلس و کنشگران نداشته است.

او افزود: البته اصلاح‌طلبان همچنان از تداوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی حمایت می‌کنند، منتها این حمایت به معنای حمایت از همه کارها و سیاست‌های ایشان نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و به‌خصوص اصلاح‌طلبانی که در مجلس فعال هستند از موضوع سوال از رییس‌‌جمهوری حمایت نکردند، عنوان کرد: این نمایندگان تاکید داشتند که اگر چه رای به استیضاح رییس‌جمهور نمی‌دهیم اما برخی از انتقادها از رییس‌جمهور به حق هست و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

ناصری با تاکید بر تاثیر 50 درصدی دولت در اقتصاد کشور بیان کرد: اصلاح‌طلبان می‌دانند که دولت در تنها 50 درصد در اقتصاد کشور فعال است اما بر این باور هستند که آقای روحانی در همین 50 درصد هم نتوانسته موفق عمل کند.

او درباره دلایل ناکارآمدی دولت در اقتصاد کشور، گفت: دلیل آن این است که تیم ناهماهنگ و ناکارآمد در حوزه‌های اقتصاد بحرانی به کار گرفته است.

او گفت: ایشان از سال 92 و مخصوصا سال 96 متاسفانه نظر و مشورت دلسوزان و کنشگران اقتصادی و سیاسی اصلاح‌طلب را که به خود آقای روحانی علاقمند بودند به ‌هیچ‌وجه مورد توجه قرار نداد.

او ضمن تایید این موضوع که هر چه می‌گذرد به نظر می‌آید که انتقادها نسبتا به آقای روحانی بیشتر می‌شود بیان کرد: بله و به این دلیل است که هر چه می‌گذرد آقای روحانی متاسفانه اشکالات گذشته را دوباره تکرار می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: رییس‌جمهوری می‌توانست با به کارگیری نیروهای مختلف در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی حداقل در دولت دوم جلوی بخشی از مشکلات فعلی را که ناشی از تداوم تحریم‌ها است، بگیرد.

این عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات با تاکید بر این موضوع که روحانی در دولت جدید می‌توانست سیاست‌های متفاوتی را اتخاذ کند، گفت: مانند اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان سر تیم اقتصادی دولت یک فرد غیراقتصادی در شرایط بحرانی است، بنابراین این طبیعی است روندی که می‌بینید ادامه خواهد داشت.

او در ادامه عنوان کرد: اما از طرف دیگر اصلاح‌طلبان چون تعهداتشان در سازمان رای به جامعه مدنی است، حتما بنا ندارند که از مردم استفاده ابزاری کنند یا در برابر انتقاد به آقای روحانی سیاسی‌کاری و حقیقت‌پوشانی کنند.

ناصری افزود: بنابراین من هم پیش‌بینی می‌کنم با توجه به این خط سیری که آقای روحانی در پیش گرفته است بحران‌های ناشی از دولت یعنی آنچه در ید اختیارات آقای روحانی است، حل نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم تغییرات در کادر دولت گفت: به هر حال آقای روحانی همین الان می‌تواند با تغییر دو سوم استانداران خود در سراسر کشور آدم‌های کاردانی را بگذارد که بتوانند مسائل منطقه‌ای را راحت‌تر حل کنند؛ یا بخشی از اعضای کابینه و مدیریت‌های ارشد آن در پایتخت را تغییر دهد اما متاسفانه ایشان در خواب سنگینی است.

عضو شورای مرکزی رییس دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که این انتقادها و حمایت‌ نکردن‌ها از دولت به وسیله جریان اصلاح‌طلب حامی او ممکن است بیشتر شود؟، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان میثاق دائمی با آقای روحانی نبسته‌اند، براساس مصالح کشور از ایشان حمایت کردند اما نه گفتمان و نه هویت سیاسی خود را در معرض داد و ستد با آقای روحانی قرار نمی‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها