احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

روحانی تغییر در کابینه را زودتر شروع کند/ مجلس مسئولیت خود را در تصمیم‌های نادرست پاک نکند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره استیضاح‌هایی که در دستورکار مجلس قرار دارد، گفت: با توجه به موج‌نوگرایی که براساس آن قرار شده بازنشسته‌ها کنار بروند، دولت می‌تواند از خود شروع کند و چهار پنج وزیر دیگر را در کابینه ترمیم و افراد جوانتر و پرانرژی‌تری را جایگزین آنها کند.

روحانی تغییر در کابینه را زودتر شروع کند/ مجلس مسئولیت خود را در تصمیم‌های نادرست پاک نکند
کد خبر: 229647
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به موج استیضاح‌ها که در مجلس به راه افتاده، بیان کرد: درباره تغییرات در کابینه اگر دولت پیش قدم می‌شد و بعد از مشکلات اقتصادی که اوایل امسال رخ داد خود نوگرایی در کابینه انجام می‌داد، می‌توانست فضای امید ایجاد کند. متاسفانه دولت این کار را انجام نداد و تنها تغییر درباره رییس کل بانک مرکزی بود که البته نتیجه آن هم تقریبا مثبت بود.

او در ادامه افزود: بعضی مواقع کارهایی است که به نام برخی افراد گره می‌خورد، به هر حال در این کابینه هم نام برخی از افراد نماد تغییر نکردن سیاست‌ها است شاید اگر آقای سیف هم می‌ماند و همین کارهای آقای همتی را انجام می‌داد به ظاهر فرقی نمی‌کرد.

نماینده مجلس ششم با تاکید بر اثر مثبتی که ایجاد تغییرات در هیات‌دولت می‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: واقعیت این است همین که مسئولان تغییر می‌کنند، این جابه جایی‌ها می‌تواند در ذهن جامعه امید ایجاد کند و فضای استمرار مشکلات را می‌شکند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این موضوع که چقدر خوب بود دولت خود این کار را انجام می‌داد، گفت: اما به نظر من در حال حاضر مجلس مسیر خوبی را انتخاب نکرده است. اگر مجلس وارد تعامل با دولت می‌شد و از آنها می‌خواست تا برخی وزرا را تغییر دهند قطعا خیلی بهتر بود.

او ادامه داد: این مسیر باعث شکست و وقفه در کارها می‌شود، همچنین اقتدار وزرایی را که در حال حاضر در وزارتخانه‌ها حضور دارند کم می‌کند. در نتیجه واقعا کار اجرایی به خوبی پیش نخواهد رفت.

شیرزاد با بیان اینکه من مجموعا نسبت به این نحو عملکرد مجلس خوش‌بین نیستم، افزود: فکر می‌کنم این کار موجب نمی‌شود که مجلس مسئولیت خود را در تصمیمات نابجایی که گرفته شده، پاک کند.

این نماینده پیشین مجلس با تاکید براینکه دولت و مجلس در اتفاقات با هم سهمیم هستند، عنوان کرد: آنچه که در کشور اتفاق افتاده مجلس و دولت با هم در آن سهیم بوده‌اند، به‌ هیچ‌وجه قوه‌مقننه نمی‌تواند بگوید که من مسیر دیگری داشتم و دولت مسیر دیگری را رفت. بودجه‌ها و سیاست‌ها را آنها تصویب می‌کنند و قوانین را مجلس به دست دولت می‌دهد.

او ادامه داد: نامه‌هایی که نمایندگان به وزرا می‌نویسند و درخواست‌هایی که از آنها دارند معمولا حاکی از آن است که تمایل دارند به اینکه همین سیاست‌ها در پیش گرفته شود. بنابراین ژستی که مجلس بخواهد به خود بگیرد مبنی براینکه خواهان تغییر است و می‌خواهد مسائل را درست کند مجموعا برآیند مثبتی ندارد.

شیرزاد با تاکید مجدد بر اینکه دولت خود باید وزرا را تغییر دهد، بیان کرد: در مجموع امیدوار هستم که دولت به‌گونه‌ای تعامل کند که به جای اینکه مجلس بخواهد وزرا را برکنار کند، اگر می‌بینند وزیری مشکل دارد و در مجلس هم خیلی حامی ندارد خود دولت دست به تغییر وزارتخانه‌ها بزند.

او با یادآوری دوران دولت‌های نهم و دهم تاکید کرد: ما که مانند آقای احمدی‌نژاد معتقد نیستیم که نام وزرا از آسمان آمده است. بالاخره اینها دوستانی هستند که می‌توانند در جاهای دیگر خدمت کنند.

شیرزاد بیان کرد: هنوز هم فکر می‌کنم با توجه به موج‌نوگرایی که قرار شده بازنشسته‌ها کنار بروند، دولت می‌تواند از خود شروع کند و چهار پنج وزیر دیگر را در کابینه ترمیم کند و افراد جوانتر و پرانرژی‌تری را جایگزین آنها کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها