کد خبر: 229713
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

قیمت‌های نفت خام کاهش یافت

بازارهای نفت با اوج گرفتن مجدد نگرانی‌ها از جنگ تجاری و تاثیر منفی آن بر تقاضای نفت، شاهد افت قیمت بود؛ هرچند تحریم‌های قریب‌الوقوع ضد ایرانی و افت تولید ونزوئلا، باعث محدود شدن این افت شد.

قیمت‌های نفت خام کاهش یافت
کد خبر: 229713
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (صبح شنبه به وقت تهران)، بازارهای نفت با اوج گرفتن مجدد نگرانی‌ها از جنگ تجاری و تاثیر منفی آن بر تقاضای نفت، شاهد افت قیمت بود ، هرچند تحریم‌های قریب‌الوقوع ضد ایرانی و افت تولید ونزوئلا، باعث شد کاهش قیمت‌ها محدود شود.

پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، 35 سنت افت کرد و در قیمت 77.42 دلار بسته شد.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا 45 سنت افت کرد و به 69.80 دلار رسید.

برای ماه آگوست، قیمت نفت برنت با 4.3 درصد رشد بسته شد و نفت خام آمریکا هم 1.5 درصد سود کرد.

قیمت‌های نفت با افت مداوم تولید نفت ونزوئلا و کاهش صادرات ایران، قبل از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا بر ضد تهران در ماه نوامبر، تقویت شده است.

هرچند در معاملات روز جمعه، به نظر می‌رسید که قیمت‌های نفت نگرانی بازارهای سهام در مورد دور جدید جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین را دنبال کردند.

جیم ریتربوش، رییس شرکت ریتربوش و شرکا، در یادداشتی نوشت: جنگ‌های تجاری و تعرفه‌ای به سادگی می‌تواند به کند شدن رشد اقتصادی جهانی سرعت بدهد و متعاقب آن تقاضای جهانی برای نفت را کاهش دهد.

ترامپ روز جمعه تهدید کرد از سازمان تجارت جهانی خارج خواهد شد و بر 200 میلیارد دلار از واردات چینی تعرفه وضع می‌کند.

شرکت خدمات انرژی آمریکا، بیکر هیوگز، گزارش داد که تعداد چاه‌های نفتی فعال آمریکا، که شاخصی از تولید آینده است، این هفته برای اولین بار در 3 هفته اخیر، افزایش یافته است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی، صادرات نفت خام آمریکا در ماه جون حدود 200هزار بشکه در روز افزایش یافت و به رکورد جدید 2.2 میلیون بشکه در روز رسید، که بیش از 2 برابر سطح صادرات ماه جون سال گذشته است.

طبق بررسی رویترز، در ماه آگوست، تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت ، اوپک، 220هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها