کد خبر: 229803
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۳:۵۹:۰۰
| |

غلامرضا کاتب نماینده مجلس:

در هیچ کدام از سؤالات از رئیس‌جمهور بحث نقض قانون مطرح نشده است

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه هیأت رئیسه مجلس هم می‌تواند آیین‌نامه را تفسیر کند، گفت: در هیچ کدام از سؤالات از رئیس‌جمهور بحث نقض قانون با استنکاف از قانون مطرح نشده است.

در هیچ کدام از سؤالات از رئیس‌جمهور بحث نقض قانون مطرح نشده است
کد خبر: 229803
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۳:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع سؤال از رئیس‌جمهور و برداشت‌های متفاوت از آیین‌نامه داخلی درباره ارجاع سؤالات به قوه قضاییه، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مرجع تفسیر آیین‌نامه داخلی مجلس هیأت رئیسه است یا مجلس؟ گفت: هیأت رئیسه مجلس هم می‌تواند آیین‌نامه داخلی مجلس را تفسیر کند، اما در اینجا اصلاً بحث تفسیر هم نیست، موضوع شفاف است.

وی ادامه داد: طبق قانون، چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس‌جمهور به سؤالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سؤال نقض قانون یا استنکاف از قانون محسوب شود، به قوه قضاییه ارسال می‌شود، اما چون در طرح سؤال از رئیس‌جمهور هیچ موضوع و متنی در مورد نقض قانون یا استنکاف از قانون ذکر نشده بود، آقای لاریجانی درست می‌گوید که سؤالات قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: بنده قبل از شروع جلسه علنی روز سه‌شنبه هفته قبل که قرار بود طرح سؤال از رئیس‌جمهور بررسی شود، با آقای لاریجانی صحبت کردم و گفتم شما چه چیزی را می‌خواهید به رأی وکلای ملت بگذارید و آقای لاریجانی گفت که همین سؤالات را به رأی می‌گذارم.

کاتب تأکید کرد: بنده چون دقیقاً خودم مطلع بودم که ممکن است بعد از رأی‌گیری، تعدادی از دوستان اعتراض کنند، به همین دلیل قبل از رأی‌گیری با رئیس مجلس صحبت کردم و او گفت که طبق قانون سؤالات را به رأی می‌گذارم.

وی اضافه کرد: در هیچ کدام از سؤالات بحث نقض قانون با استنکاف از قانون مطرح نشده است، رئیس مجلس هم سؤال را به رأی گذاشت یعنی قانع شدن یا نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور به رأی وکلای ملت گذاشته شد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بنده آن روز قبل از جلسه علنی یعنی اول صبح از آقای لاریجانی پرسیدم و گفتم روشن باید بگویید چه چیزی را به رأی می‌گذارید، اگر رئیس مجلس نقض قانون را به رأی می‌گذاشت صحبت نمایندگان در این باره درست بود، اما چون در سؤال بحث نقض قانون مطرح نشده است، رئیس جلسه قانع شدن و نشدن را به رأی نمایندگان گذاشت به همین دلیل در اینجا حق با رئیس مجلس است اگر چه گفت که این موضوع را در هیأت رئیسه بررسی می‌کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها