کد خبر: 229829
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۵:۰۲:۰۰
| |

منچستر یونایتد با ارزش‌ترین نماد فوتبالی بورس وال استریت شد

ارزش نماد باشگاه منچستر در بورس نیویورک طی یک ماه 33 درصد افزایش یافت تا بدین ترتیب این باشگاه با ارزش‌ترین برند فوتبالی و دومین برند با ارزش ورزشی جهان شود.

منچستر یونایتد با ارزش‌ترین نماد فوتبالی بورس وال استریت شد
کد خبر: 229829
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۵:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش خبرگزاری آناتولی، در معاملات دیروز بورس وال استریت، ارزش هر سهم باشگاه منچستریونایتد با 10 درصد افزایش در یک روز به 27.70 دلار رسید. بدین ترتیب ارزش باشگاه منچستر در بورس وال استریت به 4.59 میلیارد دلار رسید تا این باشگاه به عنوان باارزش ترین نماد فوتبالی مطرح شود.

بنابر اعلام مجله فوربس در حال حاضر باشگاه دالاس کابویز که در لیگ آمریکا و در رشته فوتبال آمریکایی فعالیت دارد با ارزشی معادل 4.8 میلیارد دلار با ارزش ترین باشگاه ورزشی جهان است، با این حال به نظر می‌رسد منچستر یونایتد به زودی این عنوان را از آن خود کند.

افزایش سهام این باشگاه انگلیسی پس از آن صورت می‌گیرد که تقاضای سرمایه‌گذاری‌های کلان در این باشگاه افزایش پیدا کرده است. تنها در ماهی که گذشت، نماد باشگاه منچستر در بورس 33 درصد افزایش قیمت داشته است که در بین تمام نمادهای بورسی عملکردی کم نظیر است.

سهام باشگاه منچستر از سال 1991 در بورس لندن و از سال 2012 در بورس نیویورک معامله می شود.

بخش مهمی از درآمد باشگاه منچستر را درآمدهای تبلیغاتی تشکیل می دهد که در قالب قراردادهای اسپانسری چون خرده فروشی، کالاهای تجاری و مشارکت در پوشاک به دست می آید. درآمدهای این چنینی باشگاه منچستر یونایتد از هنگامی که این باشگاه به قرارداد 13 ساله همکاری با نایک خاتمه داد و در فصل 2014-15 میلادی آدیداس را جایگزین آن کرد، افزایش یافته است. از آن هنگام درآمدهای باشگاه از تولیدکنندگان کیت‌ها از حدود 25 میلیون پوند در هر فصل به 75 میلیون پوند در هر فصل رسیده است. باشگاه منچستر در فصل فوتبالی گذشته حدود 600میلیون پوند درآمدزایی داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها