بازی‌های آسیایی جاکارتا

تیم ملی والیبال بیستمین مدال طلای ایران را به ارمغان آورد

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی بر کره جنوبی برای دومین بار متوالی قهرمان بازیهای آسیایی شد.

تیم ملی والیبال بیستمین مدال طلای ایران را به ارمغان آورد
کد خبر: 229844
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۶:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در پایان رقابت‌های والیبال بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی امروز (شنبه) دیدار فینال بین تیم‌های والیبال ایران و کره جنوبی برگزار شد که در پایان والیبالیست‌های ایران موفق شدند با پیروزی 3 برصفر برابر کره جنوبی همانند دوره گذشته به عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی دست یابند و از مدال طلای دوره گذشته در اینچئون دفاع کنند.

ایگور کولاکوویچ در این بازی، سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی شفیعی و مرتضی شریفی را به زمین فرستاده بود که در پایان والیبالیست‌های ایران توانستند ست‌های بازی را با امتیازهای 25-17، 25-22 و 25-21 به سود خود تمام کنند و برای دومین سال متوالی بر بام والیبال آسیا بایستند.

از نکات جالب در این دوره از رقابت‌های والیبال بازی‌های آسیایی می‌توان به قرار نگرفتن تیم‌هایی همچون ژاپن و چین در بین 4 تیم مرحله پایانی اشاره کرد که در ادوار گذشته بازی‌ها همواره جزو تیم‌های برتر بودند و حتی ژاپن با 8 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم بازی‌های آسیایی است.

همچنین در دیدار رده‌بندی تیم والیبال چین تایپه موفق شد با حساب 3 بر یک از سد قطر شگفتی‌ساز بگذرد و به مدال برنز دست یابد تا دست قطری‌ها از کسب مدال کوتاه بماند.

والیبال ایران در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی موفق شده است در سال 2010 به مدال نقره دست یابد اما در سال‌ 2014 به طلا رسیده بود و این دومین طلای والیبال ایران در ادوار بازیهای آسیایی است.

رده‌بندی نهایی رقابت‌های والیبال بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی به ترتیب زیر است:

1- ایران

2- کره جنوبی

3- چین تایپه

4- قطر

5- ژاپن

6- اندونزی

7- تایلند

8- پاکستان

9- چین

10- عربستان

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها