کد خبر: 229858
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۰۶:۵۷:۰۰
| |

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان:

تغییرات همزمان در اعضا و ساختار در راه است

حسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نوشت:بر اساس مطالعات آسیب‌شناسی ما در این حوزه و داده‌ها و اطلاعاتی که حاصل آن است، می‌توان گفت تغییراتی که پیش روی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان قرار دارد در حوزه تغییر در ساختار و اعضا خواهد بود.

تغییرات همزمان در اعضا و ساختار در راه است
کد خبر: 229858
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۰۶:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در یادداشتی نوشت:شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، مرجعی اجمــاع‌ســاز بــرای فـردیت‌های گوناگون جریان اصلاحات در راستای اتخاذ مواضع واحد است. در واقع این شورا در جریان انتخابات‌های گذشته تشکیل شد تا درباره مسائل روز و همچنین رفتار سیاسی باورمندان به یک حوزه فکری، یعنی اصلاح‌طلبی در مقاطعی که بنا است یک رویداد مهم سیاسی و انتخاباتی در داخل کشور به وقوع بپیوندد به خروجی مشترکی برسیم.

طبعا بر اساس این نقش تعریف شده و جایگاه این شورا رصد کردن شرایط داخلی، شناسایی فرصت‌ها و محدودیت‌ها و همچنین پیکربندی آرایش سیاسی کشور برای رسیدن به هدف مذکور بخشی از وظایف این مرجع انسجام‌بخش یعنی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بوده و هست.

طی سال‌های 92، 94 و 96 این سازوکار اجماع‌بخش توانسته است به‌طور نسبی خدمات کارآمد و موفقی را به ویژه در عرصه انتخابات ارایه کند. در هر مرحله‌ای پس از پایان پروژه‌های انتخاباتی امر نقد و ارزیابی مواضع نظری و رفتارهای انتخاباتی این مجموعه توسط کارگروهی اتفاق افتاده است. این کارگروه متشکل از صاحبنظران و نظریه‌پردازان در حوزه حزبی و غیرحزبی بوده‌ که آسیب‌شناسی لازم را انجام داده‌اند. پس از برگزاری دو انتخابات سال 96 با توجه به نقد‌های مطرح شده آسیب‌شناسی جدی در این شورا رقم خورد. خروجی این جلسات آسیب‌شناسی هم به صورت گزارشی به هیات رییسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تقدیم شده است. بر اساس مطالعات آسیب‌شناسی ما در این حوزه و داده‌ها و اطلاعاتی که حاصل آن است، می‌توان گفت تغییراتی که پیش روی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان قرار دارد در حوزه تغییر در ساختار و اعضا خواهد بود.

اینکه در دو حوزه تغییرات ساختاری و تغییرات در اعضای آن مصادیق چه چیزی یا چه کسانی است هم قرار است از وظایف هیات رییسه شورا باشد که باید اطلاع‌رسانی شود و قرار است بلافاصله پس از تشکیل جلسه و قطعی شدن تغییرات به اطلاع و استحضار عموم مردم به خصوص جامعه اصلاح‌طلب کشور برسد.

اما تا پیش از این اطلاع‌رسانی‌ باید از هر گونه اظهارنظر و پیشداوری خودداری کرد؛ چرا که همانطور که دیدیم همچون روز گذشته تنها به تکذیب منتهی خواهد شد و اخبار کذب را رواج می‌دهد.

اینکه چرا افرادی از رسانه‌های خود استفاده کرده و به موضوعی که هنوز قطعیت نیافته است ورود می‌کنند از یک سو فضای آزاد رسانه‌ای در این حوزه را نشان می‌دهد؛ به خصوص که فضای مجازی هم باعث شده دسترسی به برخی اخبار که البته در میان آنها شایعات نیز وجود دارد، بسیار راحت شود. دانستن این موضوع را باید به فال نیک گرفت؛ هرچند در این مسیر شایعات نیز به اندازه داده‌ها و اطلاعات درست منتشر می‌شود. از سویی نمی‌توان نادیده گرفت که برخی افراد یا احزاب و گروه‌ها حضور یک یا چند شخصیت سیاسی را در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دنبال می‌کنند. از همین روی با موضوع اثباتی برخورد کرده و بدون اینکه در مورد صحت و سقم مطلبی اطلاعات کافی داشته ‌باشند تنها گمانه‌زنی‌های‌شان را مطرح می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود هم افراد و هم مرجعی که مورد گمانه‌زنی قرار گرفته است موظف به روشنگری شود. برای روشنگری در مورد تغییرات ساختاری و اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اما باید اندکی صبر کرد تا خروجی نهایی و بعد از مرجع مشخص اطلاع‌رسانی شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها