کد خبر: 229909
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۰۰:۳۰:۰۰
| |

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد

چرا صداوسیما از بازنشستگی علی عسکری نمی‌گوید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره بازنشستگی شهردار تهران گفت: بحث بازنشستگی شهردار تهران حالت فکاهی پیدا کرده که تلویزیون فقط درباره آن صحبت می‌کند در صورتی که آقای علی عسگری (رئیس صداوسیما) هم شامل آن (قانون بازنشستگی) می‌شود اما تاکنون در تلویزیون اسمی از ایشان برده نشده است.

چرا صداوسیما از بازنشستگی علی عسکری نمی‌گوید
کد خبر: 229909
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۰۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران شامگاه شنبه در برنامه «تهران 20» بیان کرد: این قانون بسیار خوب است و باید به آن احترام گذاشت.


وی ادامه داد: ما در شورا، شهردار را انتخاب کردیم و وزیر کشور به آن حکم داد و این وزیر کشور است که باید خود را با قانون تطبیق دهد نه شورای شهر.


مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را چندی پیش تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرد که اینک برای چند مورد اصلاحیه مدنظر این شورا به مجلس بازگردانده شده است.


درشرایطی که مسئولان شهری تهران می گویند سید محمدعلی افشانی قبلا بازخرید کرده و منتخب اعضای شورا است مشمول این قانون نمی شود، برخی نمایندگان مجلس گفته اند که این قانون شامل حال شهردارکنونی پایتخت هم خواهد شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته بدون اشاره به وضعیت شهردارتهران گفته بود که این قانون شامل شهرداران هم خواهد شد.


افشانی 23 اردیبهشت ماه امسال شهردار تهران شد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به سرنوشت اجرای پروژه های شهری در تهران گفت: مجری پروژه های بزرگی از شهرداری تهران قرارگاه خاتم الانبیاء است؛ باید هرچه زودتر به ثبات و تصمیم گیری در خصوص این پروژه ها برسیم تا فعال شوند.


وی با اشاره به اینکه مشکلات مالی ناشی از بدهی به سیستم بانکی و پیمانکاران است خاطرنشان کرد: با وجودی که شهردار تهران در دولت حضور دارد و تعامل خوبی با دولت داریم اما هنوز احساس کمک و همدلی نکرده ایم و پرداخت بخشی از بدهی های دولت به شهرداری انجام نشده است.


رئیس شورای تهران با بیان اینکه دولت می تواند به حل مسائل شهرداری تهران با سیستم بانکی کمک کند افزود: مشکلات مالی ناشی از بدهی به سیستم بانکی و پیمانکاران بوده و با توجه به اینکه بدهی ها با بهره است سالانه چهار میلیارد تومان به آن اضافه می شود.


هاشمی ادامه داد: ساخت و سازهایی دولت انجام داده که هزینه آن را به شهرداری پرداخت نکرده است؛ علاوه بر آن یارانه بخش حمل و نقل عمومی از 10 سال گذشته پرداخت نشده است.


وی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص تامین درآمدهای غیر از فروش تراکم شهر اظهارداشت: با توجه به صحبت های رهبر معظم انقلاب، تامین بخش زیادی از درآمد مدیریت شهری به سوی درآمدهای پایدار متمرکز شده و همچنین قصد داریم از مشارکت بخش خصوصی و دارای سرمایه نیز استفاده کنیم.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه هر یک از کمیسیون های شورا پنج بسته سرمایه گذاری در شهر را آماده کرده است یادآور شد: شهرداری در قالب مناقصه این برنامه ها را اعلام می کند تا بتوان مشکلات مالی را حل کرد.


وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته کمیسیون های مختلف شورا فعال بوده اند افزود: در بخش مترو و برقی کردن اتوبوس ها، پسماند و بافت فرسوده فرصت هایی وجود دارد که می توان به سرمایه گذاری ها جهت داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها