کد خبر: 229935
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۰:۱۳:۰۰
| |

گمرک ایران اعلام کرد؛

ابلاغ بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته بندی به گمرکات

از سوی گمرک ایران، بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته بندی به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

ابلاغ بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته بندی به گمرکات
کد خبر: 229935
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات، در بخشنامه ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته بندی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 17/97/613737 مورخ 24/05/97 موضوع ممنوعیت صادرات 6 قلم کالا، به پیوست تصویر نامه شماره 60/141409 مورخ 28/05/97 وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت ارسال و اعلام می دارد: چای داخلی فله و بسته بندی مشمول ممنوعیت موضوع بخشنامه پیروی نبوده و صادرات آن با کنترل دستگاه های مسئول و مجوز وزارت جهاد کشاورزی و رعایت سایر مقررات مربوطه بلامانع می باشد.

بر این اساس و با توجه به صورت جلسه مشترک مورخ 06/06/97 این دفتر با دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، مقرر گردیده است، نمونه محموله های چای که تحت عنوان چای داخلی جهت صادرات اظهار می گردند را به پژوهشکده چای کشور ارسال نمایند. ضمن اینکه اطلاعات اظهارنامه های مربوطه نیز پس از اظهار، به صورت سیستمی به واحد ذیربط در آن وزارتخانه ارجاع شده و آن واحد پس از دریافت پاسخ آزمون نمونه، نسبت به صدور مجوز سیستمی برای صادرات اقدام خواهند نمود تا ادامه فرایند گمرکی مربوطه میسر گردد.

لذا شایسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به کلیه واحدهای تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای امر نظارت مستمر معمول دارند.

نامه گمرک

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها