کد خبر: 229989
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران خبر داد:

کاهش 80 درصدی سفید بالک ها

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران از کاهش 80 درصدی سفید بالک‌ها در شمال تهران خبر داد.

کاهش 80 درصدی سفید بالک ها
کد خبر: 229989
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید نوربخش معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران از کاهش 80 درصدی سفید بالک ها در شمال تهران خبر داد و اظهار داشت: سفید بالک توت حشره کوچک سفید رنگی است که به دلیل در دسترس بودن گیاه میزبان توت و زیتون و فعال نبودن و یا عدم استقرار دشمنان طبیعی و کار آمد در فضای سبز شهر تهران به حالت طغیانی در آمده بودند که با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه این آفت نسبت به سال گذشته به طور متوسط و مقایسه ای در مرحله تخم، پوره سن 1، 2، 3 و شفیره ، بیش از 80 درصد کاهش جمعیت داشته است.

وی گفت: پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد، در سال جاری تنها با عدم استفاده از سموم شیمیایی و استفاده مداوم از عملیات آبشویی درختان و در موارد خاص ژل حشره کش گیاهی پالیزین و عوامل کنترل کننده طبیعی مثل شفیره زنبور پاراتیزوئید 25 درصد جمعیت سفید بالک ها کنترل و کاهش یافت.

نوربخش جمع آوری مستمر برگ های خزان کرده توت که موجب عدم تکمیل سیکل زندگی حشره می شد و همچنین پاشیدن روغن وُلک روی شاخه و تنه درختان توت را از دیگر اقدامات انجام شده در جهت کنترل این آفت دانست.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران گفت: عوامل شهرداری منطقه یک تهران تمامی امکانات خود را برای کنترل آفت مزبور بسیج کردند تا امسال با کاهش جمعیت این آفت در حدی قابل قبول، رضایت شهروندان تامین شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها