کد خبر: 230018
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۲:۱۱:۰۰
| |

هایکو ماس:

آلمانی‌ها باید با نژادپرستی مبارزه کنند

وزیر امور خارجه آلمان به هموطنانش گفته به پا خیزند و از دموکراسی دفاع کنند. او هشدار داده که اعتبار آلمان به واسطه طیفی از بیگانه هراسی و نژادپرستی در معرض تهدید قرار گرفته است.

آلمانی‌ها باید با نژادپرستی مبارزه کنند
کد خبر: 230018
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۲:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از شهروندان این کشور خواسته تا برای مبارزه با نژادپرستی بیشتر تلاش کنند و از دموکراسی دفاع کنند.

این اظهارات از سوی وزیر امور خارجه آلمان پس از تظاهرات راست‌های افراطی در کمنیتس مطرح شده است.

وی به روزنامه بیلد آم زونتاگ گفت: متاسفانه این مساله در بین جامعه گسترش یافته که ما باید بر آن غلبه کنیم اما باید از روی مبل‌های راحت خود برخیزیم و صحبت کنیم. این سال‌های در کما بودن باید پایان یابد.

هایکو ماس با تایید این مساله که درواقع آزادی، اجرای قانون و دموکراسی را به نسلش اعطا کرده‌اند، ادامه داد:‌ ما برای به دست آوردن اینها نجنگیده‌ایم. اینها را به ما داداه اند.

وی از تمام جامعه آلمان خواست تا اعتبار کشور را حفظ کنند و ادامه داد:‌ اگر سلام نظامی هیلتری در خیابان‌های امروزی ما به نمایش در می‌آید، این مایه شرمساری کشور ماست. ما باید در مقابل افراط‌گرایی راست‌ها بایستیم. ما نباید در حاشیه باشیم.

ما باید خودمان را به نئو نازی‌ها و ضد یهودها نشان دهیم. جرایم مربوط به بیگانه هراسی باعث از میان رفتن اعتبار آلمان می شود.

توضیح افراط گرایی آلمانی

به گفته ماس، همتایان اروپایی وی اغلب وی را درباره راهپیمایی‌های افراط گرایان راست گرا در کمنیتس مورد بازخواست و سوال قرار می‌دهند.

زمانیکه سوالاتی درباره بیگانه هراسی، افراط گرایی راست‌ها و نژادپرستی به میان می آید، وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید که کشورش با انتقادهایی در این باب روبروست.

در همین حال، کاتارینا بارلی، وزیر دادگستری فدرال آلمان به روزنامه بیلد گفت که تحقیقات در ارتباط با تظاهرات راست‌گراها در کمنیتس برای مشخص کردن این مساله است که تا چه میزان شبکه‌های افراط گرایی راست‌گرا در این راهپیمایی‌های اعتراضی و شورش‌های بیگانه هراسانه نقش داشته‌اند.

بارلی پس از تظاهرات‌های بیگانه‌ستیزانه و سلام نظامی هیتلری در جریان راهپیمایی کمنیتس در این تحقیقات مداخله کرده و گفت: ما نباید در مقابل رادیکال‌های راست‌گرایی که در جامعه ما نفوذ می‌کنند، تحمل کنیم.

شورش‌ها در این شهر در پی ضرب و شتم منجر به مرگ یک مرد جوان 35 ساله آلمانی به دست دو مهاجر آغاز شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها