موسسه تحقیقاتی اوربان اینستیتیو واشنگتن:

آمارهای رشد اقتصادی آمریکا بازی با اعداد است/اوضاع ده‌ها میلیون نفر از مردم آمریکا خوب نیست

موسسه Urban Institute واشنگتن طی گزارشی اعلام کرد آمارهای ارائه شده درباره رشد اقتصادی آمریکا تنها بازی با اعداد است و این مسئله نتوانسته برای ده‌ها میلیون کودک و خانوار آمریکایی شرایط آموزشی مناسب و مسکن فراهم کند.

آمارهای رشد اقتصادی آمریکا بازی با اعداد است/اوضاع ده‌ها میلیون نفر از مردم آمریکا خوب نیست
کد خبر: 230172
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| موسسه تحقیقاتی Urban Institute واشنگتن در گزارشی اعلام کرد آمارهای ارائه شده از سوی دولت آمریکا نسبت به رشد اقتصادی در این کشور تنها روی کاغذ خوب است.

وزارت بازرگانی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا به بالاترین میزان خود در 4 سال گذشته رسیده و این در حالی است تقریبا نیمی از مردم آمریکا برای گذران زندگی خود با مشکل کمبود درآمد مواجه هستند و درآمد آنها نمی تواند نیازهای آن ها را در سایه بالارفتن قیمت کالاهای اساسی تأمین کند.

کارشناسان و سرمایه‌گذاران‌ در آمریکا با توجه به بالا رفتن بیش از انتظار نرخ اشتغال، رشد بالای تولید ناخالص داخلی طی ماه‌های گذشته، و همچنین شکستن رکود در بورس نزدک و رد شدن شاخص آن از رقم 8000 واحد برای نخستین بار در تاریخ معاملات، رشد اقتصادی در آمریکا را درخشان توصیف می کنند.

متاسفانه این آمارهای گیرا فقط روی کاغذ بوده و درباره زندگی واقعی مردم در آمریکا صدق نمی کنند.

موسسه تحقیقاتی Urban Institute واقع در واشنگتن دی سی اخیرا گزارشی درباره جزئیات معیشتی زندگی مردم‌ آمریکا منتشر کرده است که نشان می دهد 40 درصد مردم آمریکا بین سنین 15 تا 64 سال در تأمین نیازهای خود در حوزه آموزش، بهداشت و درمان، مسکن، و تأمین مواد غذایی مورد نیاز از نظر مالی مشکل جدی دارند.

بر اساس ارزیابی های انجام شده در این گزارش در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر از مردم آمریکا، به عنوان ثروتمندترین کشور جهان، زیر خط فقر زندگی می کنند که معادل 13 درصد از جمعیت این کشور است.

نکته بسیار مهم در این گزارش این است که نتایج تحقیقات نشان می دهد که نه تنها ده‌ها میلیون نفر فقیر در آمریکا در تأمین مایحتاج خود مشکل دارند بلکه قشر متوسط آمریکا با سرانه درآمد خانوار 39 تا 118 هزار دلار در سال دارند هم با مشکل در تأمین نیازهای خود مواجه هستند.

موسسه Urban Institute در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که همانند افراد بسیار فقیر، خانوارهای متوسط آمریکایی با هزینه های بالا و نامتناسب با درآمد آنها به خصوص در حوزه بهداشت و درمان مواجه هستند.

این گزارش نشان می دهد هزینه های مصرف کنندگان در حوزه "عمیقا بی نظم" بهداشت آمریکا نامتناسب با میزان درآمد و نرخ تورم در این کشور به شدت افزایش یافته و همین امر مردم آمریکا را مجبور کرده است تا از درآمد خود کاسته و مالیات بیشتری بپردازند تا بیمه ها هزینه درمانی بیشتری را پوشش دهند.

البته این مسئله می تواند با توجه به روند کنونی هزینه های بهداشتی و درمانی در آمریکا باعث شود که دولت این کشور مجبور شود یک طرح اضطراری اقتصادی در این رابطه کلید بزند.

به گزارش شبکه CNBC، بالغ بر 55 میلیون نفر در آمریکا حتی توانایی تأمین 1000 دلار برای شرایط اضطراری را ندارند.

در گزارش موسسه Urban Institute آمده است که در گزارش وزارت‌خانه‌های آمریکایی درباره اوضاع خوب اقتصاد این کشور حتی شرایط خاص کشاورزان آمریکایی که در نتیجه اتخاذ تصمیمات دولت ترامپ بازار خود در آسیا را از دست داده اند و دولت مجبور شد برای کمک به آنها 6 میلیارد دلار بپردازد مد نظر قرار نگرفته است.

دولت آمریکا برای واردات برخی کالاها از چین تعرفه گمرکی اعمال کرده و دولت چین نیز در مقابل بر واردات محصولات کشاورزی از آمریکا تعرفه و محدودیت اعمال کرده است که این مسئله به ضرر کشاورزان‌ آمریکایی تمام شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها