کد خبر: 230224
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

دولت می توانست مقاومت در برابر واگذاری ها را کاهش دهد

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: شاید اگر دولت رفتار جدی تری در برابر مقاومت برای خصوصی سازی بنگاه های دولتی در پیش می گرفت ، سازمان خصوصی سازی با دستی بازتر این بنگاه ها را واگذار می کرد.

دولت می توانست مقاومت در برابر واگذاری ها را کاهش دهد
کد خبر: 230224
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| میرعلی اشرف پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی گفت:­ مدت هاست که هم رییس جمهور و­ هم وزرای مختلف اقتصاد از مقاومت در برابر خصوصی سازی بنگاه های دولتی می گویند، که باعث شده سازمان خصوصی سازی در واگذاری بنگاه های کنترلی و غیر بورسی به دست اندازهای بسیاری بیافتد .


وی افزود:­ البته این مقاومت ها چیز تازه ای برای این سازمان نیست و ما بارها در نشست های خبری و مصاحبه ها گفته ایم، که برای واگذاری هرکدام از بنگاه های بزرگ دولتی یا با تحقیق­ ­و تفحص در مجلس روبرو می شویم و یا باید به سازمان های مختلف بصورت حضوری پاسخگو­ باشیم، نمونه اش همین شرکت کشت و صنعت مغان که اخیراً واگذار شد.


پوری حسینی گفت:­ البته تاکنون هیچ کدام از این مقاومت ها به دلیل شفافیت این سازمان در واگذاری ها منجر به جلوگیری از واگذاری بنگاه نشده است ، اما روند خصوصی سازی در این سازمان را به شدت کند کرده است.


وی افزود: شاید اگر دولت جدیت بیشتری برای مقابله با این مقاومت ها به خرج می داد، سرعت واگذاری ها بیشتر می شد و سازمان خصوصی سازی هم مجبور به هزینه وقت و سرمایه بسیار برای پاسخگویی به انواع و اقسام دستگاه هایی که هر روز­ از این سازمان پرس و جو می کنند نبود.


پوری حسینی گفت: البته ما در دولت یازدهم و دوازدهم با همکاری بسیاری از طرف دولت همراه بوده ایم که این خود باعث­ افزایش خروجی این سازمان شد، اما برای پیشبرد اهداف این سازمان با سرعتی بیشتر نیاز به همکاری و داشتن بازوهای اجرایی برای سازمان خصوصی سازی می باشد.

منبع: خبرگزاری صدا­ وسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها