آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

مسلمانان متحد باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آن‌ها مسلط شود/ اختلاف سم مهلک جامعه اسلامی است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام در جامعه گفت: اختلاف سم مهلک جامعه اسلامی و زلزله‌ای ویرانگر است.

مسلمانان متحد باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آن‌ها مسلط شود/ اختلاف سم مهلک جامعه اسلامی است
کد خبر: 230257
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ۱۴:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار شماری از علمای اهل سنت کردستان جامعه اسلامی را بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، انسجام و همدلی دانست و تاکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آنها مسلط شود.

وی نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام هشدار داد و گفت: اکنون دشمنان به دنبال این هستند که گروه‌های مختلف اسلامی را به جان هم بیندازند و متاسفانه این کار را در عراق و سوریه نیز عملیاتی کردند.

این مرجع تقلید شیعه همه گروه‌های اسلامی را به کنار گذاشتن اختلافات و تکیه بر مشترکات توصیه کرد و افزود: امروز زمانی است که دشمن، اسلام را مزاحم منافع نامشروع خود می‌داند، از این رو باید بیدار و آگاه باشیم؛ امت اسلام باید هوشیار باشند و دست به دست هم دهند تا توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند.

مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید به مقدسات گروه‌ها و مذاهب اسلامی توهین شود، اظهار کرد: به همه توصیه می‌کنم که به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند و بدانند که وحدت تنها و تنها در سایه عمل محقق می‌شود؛ اختلاف سم مهلک جامعه اسلامی و زلزله‌ای ویرانگر است.

وی اشتراکات امت اسلام را به مراتب بیش از نقاط اختلاف دانست و گفت: باید با تکیه بر این اصول و تقویت آن‌ها و عمل به سفارشات پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) توطئه‎های دشمن را خنثی کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به ساده زیستی امام خمینی(ره) تاکید کرد: امام خمینی(ره) با همین ساده زیستی، اخلاص و توکل توانستند دنیا را تکان دهند و با همراهی مردم انقلاب را به پیروزی برسانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها