کد خبر: 230392
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۰۹:۴۹:۰۰
| |

پروانه سلحشوری در نطق میان دستور:

بعضی روحانیون درگیر تار موی زنان و دوچرخه سواری آنان هستند/ نهادهای نظامی به پادگان‌ها برگردند/ تنها راه‌برون رفت از ابر چالش‌های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است

یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد: ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تداخل نهادهای فرهنگی و نظامی را شاهد هستیم؛ حال رییس جمهور بگوید بحران نداریم. آقای رییس جمهور فعلا با ابر چالش ها درگیر هستید و همه می دانند.

بعضی روحانیون درگیر تار موی زنان و دوچرخه سواری آنان هستند/ نهادهای نظامی به پادگان‌ها برگردند/ تنها راه‌برون رفت از ابر چالش‌های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است
کد خبر: 230392
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در نطق میان دستور خود گفت: در شرایطی به سر می بریم که پول ما جزو بی ارزشترین واحدهای پول در دنیا است. گرانی، رانت، احتکار و فساد بی داد میکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین، وی تاکید کرد: از نظر اجتماعی بیکاری، فقر، فحشا، آزادی‌های مدنی و صنفی به طور روزمره دیده می شود. دانشجویان، وکلا، معلمان،کارگران، فعالان زن و فعالان محیط زیستی در حبس، حصر و ستاره دار شدن قرار دارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تداخل نهادهای فرهنگی و نظامی را شاهد هستیم؛ حال رییس جمهور بگوید بحران نداریم. آقای رییس جمهور فعلا با ابر چالش ها درگیر هستید و همه می دانند.

سلحشوری گفت: می‌خواستم به قوه قضاییه انتقاد کنم و ناکارآمدی و ناتوانی آن را گوشزد کنم اما دریغ از گوش شنوا. می خواستم به دولت انتقاد کنم اما رییس جمهور به بهانه توصیه های رهبری پاسخ‌های قانع کننده‌ای به ملت و نمایندگان ندادند. آنقدر دولت پنهان و آشکار وجود دارد که نمی‌دانیم چه کسی مسئول اقتصاد است.

او تصریح کرد: می‌خواستم از صدا و سیما انتقاد کنم اما دیدم صدا و سیما خود را فراتر از پاسخگویی به ملت و نمایندگان می دانند. می خواستم همچون گذشته برای تظلم خواهی به روحانیت حامی مردم رجوع کنم و به آنها شکایت ببرم اما متاسفانه امروز دغدغه برخی روحانیون ما بجای اینکه فقر و فساد و دین‌گریزی جوانان و اختلاس از بیت المال باشد، تار موی زنان و دوچرخه‌سواری آنان است.

این عضو فراکسیون امید در ادامه تاکید کرد: به خدا پناه می برم و خطابم را مقام رهبری قرار می‌دهم زیرا اعتقاد دارم که تنها راه‌برون رفت از ابر چالش‌های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است.

سلحشوری ادامه داد: همانگونه که 10 سال پس از انقلاب و در زمان امام خمینی نیاز به بازنگری قانون اساسی دیده شد و چنین نیز شد اکنون از مقام رهبری تقاضا دارم در مواردی که به نظر می رسد جمهوریت واسلامی بودن نظام آنطور که باید در جامعه شکل بگیرد در جامعه صورت نگرفته، به تغییرات در این حوزه ها کمک کنند:سیاست خارجی و نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که بعد جمهوریت نظام را به شدت تضعیف کرده است. که نیاز به همه پرسی و رای و نظر مردم در این موارد داریم.

او افزود: باشد که به کمک مردم به سلامت از این پیچ تاریخی عبور کرده و به بازگشت اعتماد عمومی و انسجام ملی کمک کنیم. تا اینکه دشمنان نتوانند به گزافه گویی بپردازند.

این نماینده مجلس پیشنهادهایی برای حل مشکلات فعلی ارائه کرد و گفت: نهادهای نظامی به پادگان ها برگشته و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد. ارائه راهکارهای حمایتی برای طبقات فرو دست تا برخورداری کامل آنان از شغل، مسکن، درآمد و زندگی آبرومند؛ آزادی محصورین موسوی کروبی و زهرا رهنورد، آزادی زندانیان سیاسی و عفو آنها و اعلام عفو عمومی برای بازگشت هموطنان. صدا وسیمای پاسخگو و دادن مجوز قانونی به بخش خصوصی تا اینکه انحصار صدا و سیما شکسته شود ومردم کمتر به رسانه های بیگانه روی بیاورند.حل مشکل جدی نظارت استصوابی شورای نگهبان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها