درخواست‌های بین‌المللی برای آزادی خبرنگاران بازداشتی رویترز در میانمار

برخی از گروه‌های مدنی و دیپلمات‌ها خواستار آزادی هرچه سریعتر دو خبرنگار بازداشتی رویترز در میانمار شدند. نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: «آمریکا به تکرار درخواست خود مبنی بر آزادی هرچه سریعتر روزنامه نگاران خبرگزاری رویترز که در میانمار به هفت سال زندان محکوم شدند، ادامه می‌دهد.»

درخواست‌های بین‌المللی برای آزادی خبرنگاران بازداشتی رویترز در میانمار
کد خبر: 230443
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۲:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: کاملا مشخص است که ارتش میانمار دست به خشونت گسترده زده است. در یک کشور آزاد، وظیفه یک رسانه مسوول مطلع کردن مردم و پاسخ گویی رهبران است. محکومیت این دو خبرنگار برای انجام کارهایشان یکی از اقدامات وحشتناک میانمار است.

هم چنین میچل باچله، کمیسیونر جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که دوشنبه رسما فعالیتش را آغاز کرد، فورا خواستار آزادی دو روزنامه‌نگار بازداشتی رویترز در میانمار شد که بابت انتشار گزارش‌هایی از سرکوب مسلمانان روهینجایی حکم هفت سال حبس گرفتند.

او در ادامه اظهاراتش خواستار آزادی تمام خبرنگارانی شد که به خاطر انجام کارشان درچارچوب آزادی بیان بازداشت شده‌اند.

باچله درباره این دو روزنامه نگار بازداشتی اعلام کرد: محکومیت این دو فرد به معنای نقض استانداردهای بین‌المللی است. این اقدام این پیام را به تمام خبرنگاران مستقر در میانمار می‌دهد که نمی‌توانند آزادانه، بدون ترس و نگرانی کار خود را انجام دهند.

هم چنین برخی از گروههای جامعه مدنی میانمار محکومیت این دو خبرنگار رویترز را محکوم کردند.

در همین راستا سازمان‌های صلح، آموزش و جوانان در بیانیه‌ای مشترک در توئیتر اعلام کردند: روند دادگاه نه آزادانه و نه منصفانه است. شواهد نشان می‌دهد که این روند به طور کامل دستکاری شده است.

این گروههای جامعه مدنی در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما این اقدام دولت میانمار را سرکوبی علیه حق دسترسی به اطلاعات و آزادی رسانه و یک اقدام خصمانه علیه تمام مردم نگران میانمار می‌دانیم که به دنبال تاسیس جامعه قانونمدار، پاسخگو، آزاد و عادلانه هستند.

به تازگی یک قاضی میانماری وان لون و کیاو سوئه او را به جرم نقض قانون اسرار دولتی به هفت سال حبس محکوم کرد.

هم چنین دولت انگلیس نیز خواستار آزادی فوری دو روزنامه‌نگار زندانی رویترز در میانمار شد. لندن محکومیت آنان را تضعیف آزادی مطبوعات در میانمار دانست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها