علیرضا رحیمی:

وزیر اطلاعات اعلام کرد دری اصفهانی را جاسوس نمی دانیم/مدعی العموم پخش فیلم محرمانه درباره دوتابعیتی‌های مذاکرات را پیگیری کند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مدعی العموم و دادستان تهران به موضوع پخش فیلم محرمانه در مجلس شورای اسلامی از سوی کریمی قدوسی شد.

وزیر اطلاعات اعلام کرد دری اصفهانی را جاسوس نمی دانیم/مدعی العموم پخش فیلم محرمانه درباره دوتابعیتی‌های مذاکرات را پیگیری کند
کد خبر: 230567
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۰۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رحیمی با اشاره به انتشار فیلم مربوط به دوتابعیتی‌های مذاکرات از سوی کریمی قدوسی گفت: این فیلم چند ماه قبل به صورت کامل در کمیسیون امنیت ملی توسط نماینده سازمان اطلاعات سپاه پخش و اعلام شد که فیلم محرمانه است و مفاد آن منتقل نشود. در آن زمان ما موضوع دوتابعیتی‌ها را در کمیسیون بررسی می‌کردیم و نمایندگان سازمان اطلاعات سپاه و مسئولین وزارت اطلاعات هم در آن جلسه حضور داشتند. در همان جلسه اختلاف نظر عمیقی در مورد موضوع دوتابعیتی‌ها بود و به صورت مصداقی درباره آقای دری اصفهانی اظهارات مختلفی توسط دستگاه‌های امنیتی مطرح شد.

وی ادامه داد: وزیر و معاون ضد جاسوسی ایشان در کمیسیون اعلام کردند که آقای دری اصفهانی را جاسوس نمی‌دانیم و مستنداتی برای جاسوسی ارائه نشده است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد دسترسی به فیلم و انتشار آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سوال و شایبه جدی وجود دارد؛ هم به لحاظ آیین‌نامه‌ای و هم حقوق شهروندی که به همین دلیل ما سوالی را از وزیر دفاع مطرح کردیم. زیرا نمی‌شود مستقیما از سپاه سوال کرد و طبیعتا از نحوه‌ی دسترسی به فیلم و علت پخش آن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی باید در زمان خود توضیح داده شود.

رحیمی همچنین تصریح کرد: در جریان پخش این فیلم و همچنین اظهارات آقای کریمی قدوسی اسامی برخی نفرات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد. ضمن این‌که سوال از وزیر باید در مورد مسئولیت‌هایش باشد؛ در حالی که در این باره شایبه وجود دارد. علاوه بر این آیین‌نامه پیش‌بینی کرده در جایی که نام افراد برده می‌شود آنها امکان این را دارند به هیات رییسه یادداشت بدهند و یاداشت آنها در جلسه علنی خوانده شود؛ همان‌طور که موارد مشابه از این موضوع وجود داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی و سپس رعایت قانون مقدمه بر همه چیز است، اظهار کرد: اگر ما ادعای امنیت کشور را داریم امنیت این نیست که مستند محرمانه‌ای را نه تنها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پخش کنیم بلکه آن را در اختیار عموم مردم و رسانه‌ها قرار دهیم؛ لذا به نظرم مدعی العموم و دادستان تهران باید حساسیت لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند و به این موضوع ورود پیدا کنند و به دلیل محرمانه بودن فیلم علت و عوامل پخش آن را نیز پیگیری کنند.

رحیمی با بیان این‌که در زمان پخش مستند نمایش داده شده در مجلس شورای اسلامی نمایندگان به دلیل کنجکاوی سکوت کرده بودند، افزود: علت سکوت نمایندگان محتوای فیلم نبود؛ اگرچه همین محتوا باعث شد در جریان سوال از وزیر 70 درصد به نفع وزیر رای دهند و پاسخ‌های ایشان را قانع‌کننده بدانند. به هرحال آنچه ما دیدیم یک متن موزیک و تصاویر کنار هم چیده شده بود و مستندی درباره ادعاها ارائه نشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها