کد خبر: 230581
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۰۹:۲۶:۰۰
| |

پمپئو خواستار حل مسئله ادلب از راه دیپلماتیک شد

وزیر خارجه آمریکا که آخرین پناهگاه تروریست‎های مورد حمایت واشنگتن را از‎ دست‎رفته می‎بیند، به بهانه حفظ جان غیرنظامیان، خواستار حل‌ و فصل تنش‎های ادلب از راه دیپلماتیک شد.

پمپئو خواستار حل مسئله ادلب از راه دیپلماتیک شد
کد خبر: 230581
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۰۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ادعای سهیم بودن در نگرانی روسیه از بابت حضور گروه‌های تروریستی در ادلب سوریه را مطرح کرد!

وی در عین حال حضور غیرنظامیان را دستاویزی برای به‌تاخیر انداختن نبرد ادلب قرار داد و مدعی شد آنها جایی برای گریز ندارند. این درحالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می‌گوید در حال مذاکره برای ایجاد گذرگاهی انسانی برای خروج غیر نظامیان از ادلب هستیم.

پمپئو در عین‌حال ابراز امیدواری کرد تنش در استان ادلب از راه دیپلماتیک حل‌ و فصل شود. به ادعای وی، آمریکا در ادلب آماده همکاری در موضوع مبارزه با تروریسم است.

این درحالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دیروز سه‌شنبه گفت: حضور تروریست‌ها در ادلب روند صلح سوریه را دچار مشکل و این منطقه را تبدیل به پایگاهی برای حمله به نیروهای روسیه در سوریه کرده است. به‌گفته وی، ادلب به لانه تروریست‌ها تبدیل شده است.

به گزارش مهر، با افزایش آمادگی ارتش سوریه برای آزادی ادلب که آخرین پناهگاه تروریست‌ها است، رایزنی و سفر دیپلمات‌های غربی به منطقه افزایش یافته تا آنجاکه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز راهی ترکیه است و «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه نیز دیروز به امارات رفت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها