اتحادیه اروپا دسترسی بریتانیا به بخش بانکداری را محدود می‌کند

آلمان اعلام کرد که بریتانیا در دوره برگزیت امکان دسترسی به برخی از فعالیت های رایج بانکداری را نخواهد داشت.

اتحادیه اروپا دسترسی بریتانیا به بخش بانکداری را محدود می‌کند
کد خبر: 230600
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۰:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام رسمی در وزارت دارایی آلمان گفت: از آنجایی که بریتانیا خواسته های اتحادیه اروپا را زود برآورده نخواهد کرد، درخواست بریتانیا از اتحادیه اروپا برای گسترش سیستم دسترسی به بازار مالی انجام نخواهد گرفت.

در همین حال بریتانیا خواستار دسترسی به بازار مالی اتحادیه اروپا در آینده بر اساس یک نسخه ارتقاء یافته یا یک نسخه برابری گسترده تر است که امکان دسترسی به کشورهایی که همگام با قوانین اتحادیه اروپا هستند را داشته باشد.

این سیستم دسترسی توسط بانک ها در ایالات متحده، سنگاپور، ژاپن استفاده می شود و برخی از خدمات به صورت مستقیم به مشتریان در اتحادیه اروپا بدون نیاز به یک شرکت فرعی که هزینه بر است، انجام می گیرد.

اما این سیستم دسترسی برخی از فعالیت های بانکداری رایج را از قبیل وام دهی و مدیرت سرمایه را بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پوشش نمی دهد و اکنون بریتانیا و بخش مالی آن خواهان انجام این فعالیت ها در دوره برگزیت هستند.

بر همین اساس، فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی درحال رقابت بر سر جذب شرکت های مالی از بریتانیا هستند. همچنین کمیسیون تجارت کالا آتی در آمریکا اعلام کرد که برنامه اتحادیه اروپا برای سفت و سخت کردن نظارت بر روی موسسات تسویه حساب خارجی نیازمند اطلاح و تجدید نظر است.

این کمیسیون اعلام کرد که اگر رگولاتورهای اتحادیه اروپا تسویه حساب ها با کمیسیون تجارت کالا آتی آمریکا را به تاخیر بیاندازد، بازارهای آتی آمریکا با آسیب روبرو خواهند شد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها