کد خبر: 230626
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

نشنال اینترست:

کابوس ترامپ استیضاح نیست از دست دادن امپراطوری تجاری است

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی به بررسی این مساله پرداخته است که کابوس رئیس جمهور ایالات متحده در شرایط کنونی استیضاح نیست بلکه از دست دادن امپراطوری تجاری اش است.

کابوس ترامپ استیضاح نیست از دست دادن امپراطوری تجاری است
کد خبر: 230626
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رابرت مری اخیرا در مقاله‌ای نوشت "تاریخ نشان می‌دهد که استیضاح ترامپ آسان نخواهد بود."

این مساله حتی در شرایطی که دموکرات ها بتوانند کنترل کنگره را در دست بگیرند، درست خواهد بود. نظرسنجی ها نشان می دهد که دموکرات ها احتمالا بتوانند کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند ولی قادر به تصاحب کنترل مجلس سنا نخواهند بود.

تحت هر شرایطی تاریخ نشان می دهد که استیضاح یک رئیس جمهور در آمریکا سخت و دشوار است. علاوه بر موانع قانونی و ساختاری، افکار عمومی مردم آمریکا نیز به شدت نسبت به استیضاح رئیس جمهور اختلاف نظر دارند و به نظر می رسد ترامپ حداقل تا 2020 میلادی در قدرت باقی خواهد ماند. بی شک استیضاح رئیس جمهور موجب خواهد شد تا کشور در دوره استیضاح با خشم، اختلافات گسترده سیاسی روبرو شود و دولت نخواهد توانست مشکلات سیاسی داخلی خارجی را حل و فصل کند.

افشاگری های هفته گذشته مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ شرایط را برای رئیس جمهور آمریکا سخت تر کرده است.

محکومیت پل مانافورت نیز یک چالش بزرگ دیگر برای ترامپ به شمار می رود. از سوی دیگر انتشار اخباری مبنی بر دو نفر از نزدیک ترین متحدان و همکاران تجاری ترامپ یعنی دانیل پکر مدیر عامل نشنال اینکوایر و آلن وایسلبرگ مدیر مالی سازمان ترامپ متهم به دست داشتن در پرونده های مالی هستند، فشارها بر رئیس جمهور آمریکا را افزایش داده است. ولی با این اوصاف بعید به نظر می رسد که ترامپ استیضاح شود.

ولی یک مشکل وجود دارد. اگر دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند، آنها در واقع کنترل همه کمیته هایی را در اختیار خواهند داشت که می تواند درباره مسائل مختلف مربوط به ترامپ از جمله مسائل اطلاعاتی، خدمات مسلح، امور خارجی، مالیات تحقیق کند. علاوه بر این دموکرات ها رئیسی مثل پلوسی یا شخص دیگری در مجلس نمایندگان خواهند داشت که قدرت و منابع لازم را برای اجرای اقدامات گسترده علیه دولت ترامپ در اختیار خواهد داشت. شاید برخی نمایندگان دموکرات بر روی پرونده تبانی روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ تمرکز کنند که فعلا رابرت مولر تحقیقات گسترده ای را در این خصوص انجام داده است. برخی از نمایندگان نیز احتمالا به دنبال رسیدگی به این مساله خواهند بود که ترامپ از قدرت و اختیارات ریاست جمهوری برای منافع اقتصادی شخصی سوء استفاده کرده است.

این گزارش افزود: شاید نمایندگان دموکرات سعی دارند با افزایش فشار بر ترامپ وی را بر سر دوراهی قرار دهند که یا استعفا کند یا در غیر این صورت با تخریب و نابودی امپراطوری اقتصادی و تجاری اش روبرو خواهد شد. در این صورت شاید برخی از اعضای خانواده ترامپ با محکومیت زندان روبرو شوند. به عنوان مثال برخی گزارش ها نشان می دهد که جارد کوشنر داماد و ایوانکا دختر ترامپ از موقعیت های دولتی برای منافع تجاری خود سوء استفاده کرده اند. ولی این مساله تاکنون از سوی مقام های قضایی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها