رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

در سن و سابقه بازنشستگی تجدیدنظر شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز قوانین مرتبط با سن و سابقه ما را با چالش روبرو می‌کند و باید در سن و سابقه بازنشستگی تجدیدنظر شود.

در سن و سابقه بازنشستگی تجدیدنظر شود
کد خبر: 230681
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۳:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در باغ کتاب تهران برگزار شد، گفت: نگاه من و جامعه به قشر عظیم فرهیخته بازنشسته این است که آنها ولی نعمتان ما هستند و معتقدم بازنشستگی آخر راه نیست و آغازی است تا دیگران از تجربه‌شان استفاده کنند. اگر امروز عزت و سربلندی و آبادانی در کشور داریم نتیجه تلاش این فرهیختگان است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزارت رفاه با ما در مجلس دهم با تعامل پیش رفته است گفت: خوشحالم اعلام کنم نگاه مجلس به بازنشستگان عمیق، کارشناسی و حمایتی است و قدم‌های بسیار خوبی در تدوین برنامه ششم برداشته شده است.

خدادادی با اشاره به ماده 30 برنامه گفت: در این لایحه 35 ماده‌ای، یک ماده هم اجتماعی نبود که ما وارد شدیم و آن را به 128 ماده رساندیم و در 21 ماده به بازنشستگان اشاره شده است البته می‌دانیم که اقدامات انجام شده کافی و رافع مشکلات نیست.

خدادادی افزود: امروز بازنشستگان مشکلات عدیده‌ای دارند و نیاز است نگاه حاکمیت به بازنشستگان تغییر کند. قانون مدیریت خدمات کشوری بعد از 10 سال انتظار که آزمایشی در دست دولت بود به شکل لایحه خوبی به مجلس ارائه شده و اکنون در دست بررسی در کمیسیون اجتماعی مجلس است و صندوق بازنشستگی تعامل خوبی در بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری دارد.

وی با بیان اینکه در فصل 13 قانون مدیریت خدمات کشوری که به ایجاد تناسب بین دریافتی بازنشستگان و شاغلین مرتبط است مجلس در حال اتخاذ تصمیمات خوبی است، گفت: باید از این فاصله کاسته شود. اینکه فاصله دریافتی شاغلین و بازنشستگان کمتر از 10 درصد نباشد در برنامه ششم توسعه آمده بود که اختلافاتی برسر آن بوجود آمد و اکنون در حال تنظیم آن در قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معوقات بازنشستگان گفت: در بودجه 98 باید قانونی تنظیم شود که دیگر دغدغه معوقات را نداشته باشید. ما هم حمایت می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد.

خدادادی با بیان اینکه توجه به سن و سابقه بازنشستگی ضروری است عنوان کرد: امروز قوانین مرتبط با سن و سابقه ما را با چالش روبرو می‌کند. ما بهترین نیرو را در سنی که نشستن در خانه برایشان مناسب نیست بازنشسته می کنیم. باید در سن و سابقه بازنشستگی تجدیدنظر شود.

وی تأکید کرد: صندوق‌های بازنشستگی نباید بنگاه‌داری کنند. این شعار باید عملیاتی شود. حذف بنگاه‌داریباید جزو اولویت های صندوق بازنشستگی کشوری باشد. نگاه دولت باید به صندوق‌ها تغییر کند. متأسفانه اکثر شرکت‌هایی که از سوی دولت واگذار شده ورشکسته‌اند.

وی ادامه داد: ما در کنار شما بازنشستگان هستیم. فراکسیون بازنشستگان در یک ماه گذشته با دستور دکتر پزشکیان شکل گرفته و بیش از 100 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند و هیأت مدیره آن، هفته آینده شکل می‌گیرد و مامنی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها