کد خبر: 230760
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۷:۵۶:۰۰
| |

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی مطرح کرد:

ضرورت گسترش تحقیقات در زمینه پیشگیری ازاعتیاد

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش در دوازدهمین کنگره بین‌المللی «دانش اعتیاد»، گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و تخصصی در امر پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانبخشی معتادان را خواستار شد.

ضرورت گسترش تحقیقات در زمینه پیشگیری ازاعتیاد
کد خبر: 230760
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۷:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدتقی جغتایی، رییس دوازدهمین کنگره بین‌المللی «دانش اعتیاد» در مراسم گشایش این همایش ملی و بین‌المللی اظهار کرد: معضل اعتیاد یک مشکل عمده در حوزه سلامت شناخته می‌شود و برای مقابله با این پدیده باید فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی در امر پیشگیری، درمان و توانبخشی گسترش یابد.

وی برگزاری کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد را فرصتی مناسب برای تبادل تجارب و یافته‌ها در حوزه‌های مختلف در ارتباط با دانش اعتیاد یاد کرد و ارائه رویکرد سازنده در امر سیاست‌گذاری، پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی را ضروری دانست.

جغتایی با اشاره به اینکه تمامی ابعاد دانش اعتیاد از جمله مداخلات درمانی و شناختی در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: عوارض شناختی اعتیاد و راه‌های بازتوانی شناختی آن از موضوعات مهم در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد است.

وی در این کنگره بین‌المللی که 10 تن از محققان و متخصصان رشته‌های علمی مرتبط با دانش اعتیاد از کشورهای اروپایی، امریکا و استرالیا نیز شرکت دارند. افزود: تلاش می‌شود بر اساس یافته‌های محققان، مکانیزم‌ها و روش‌های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی معتادان تدوین شود و در سیاست گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حامد اختیاری، دبیر علمی این کنگره نیز در سخنانی پیشگیری از اعتیاد را یک امر حیاتی دانست و اتخاذ رویکردهای سازنده برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد را خواستار شد.

وی گفت: در این کنگره اساتید، صاحبنظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی در سطوح ملی و بین‌المللی، نقطه نظرات و تجارب خود را در زمینه آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور به اشتراک می‌گذارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها