رییس کمیسیون امنیت ملی:

امکان رسیدن به 190 هزار سو سوخت هسته ای وجود دارد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر طبق بازدیدهای صورت گرفته از نطنز و فردو به این نتیجه رسیدیم که امکان رسیدن به 190 هزار سو سوخت هسته ای از لحاظ فنی و زمان بندی وجود دارد.

امکان رسیدن به 190 هزار سو سوخت هسته ای وجود دارد
کد خبر: 230836
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از تاسیسات هسته ای نطنز و فردو گفت: این بازدید در راستای گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه و تهیه گزارش شش ماهه این کمیسیون انجام شده است.


وی با بیان این که گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد برجام گزارش متفاومتی خواهد بود،افزود: ما دراین گزارش امکان رسیدن به 190 هزار سو سوخت هسته ای طبق بیانات رهبر معظم انقلاب را از لحاظ فنی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این امکان به صورت فنی و از لحاظ زمان بندی در کشور وجود دارد.


فلاحت پیشه افزود: ما این موضوع را بررسی کردیم که خلاء و نوسان اجرای برجام نباید مانع شود که فناوری هسته ای ما طبق فناوری روز دنیا پیش نرود یعنی به عبارتی ما نباید عقب بمانیم.


وی گفت: خوشبختانه در این بازدید مشاهده کردیم که بسیاری از اقداماتی که صورت گرفته کارهایی است که برای انجام آن از فرصت های برجام استفاده شده است و در کل کارها به گونه ای است که فناوری ما به صورت زنده در بحث هسته ای ادامه یافته است.


نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: موضوع دیگری که برای ما مهم است، موضوع برگشت پذیری است، ما بررسی کردیم که اگر برجام به هم بخورد عزیزان ما چه قدر از نظر فنی امکان برگشت دارند که ما نتیجه امیدوار کننده گرفتیم که می توانیم بدون از دست دادن زمان، برگشت پذیری را داشته باشیم.


وی تصریح کرد: آن بخش از ماشین هایی که جمع آوری شده اند به صورت دقیق و با کدبندی مشخص جمع آوری شدند که در اسرع وقت امکان برگشت دارند.


رییس کمیسیون امینت ملی مجلس افزود: تنها در دو حوزه اصلی چالش ما بوده که از این چالش ها می توان به وزن سوخت هسته ای و ماشین های سانتریفیوژ اشاره کرد، در سایر حوزه ها پیشرفت طبق برنامه کلی ادامه دارد ولی در این دو بخش تاخیرهایی وجود دارد.


فلاحت پیشه ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام آمادگی بیشتر برای برگشت پذیری فراهم شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها