کد خبر: 230843
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ۱۱:۳۸:۰۰
| |

معاون دادستان مشهد:

پرونده کودک‌آزاری با رضایت شخصی مختومه نمی‌شود/ قرار دادن کودک در معرض سیگار مصداق کودک‌آزاری است

معاون دادستان مشهد گفت: قرار دادن کودک در معرض سیگار مصداق کودک آزاری است.

پرونده کودک‌آزاری با رضایت شخصی مختومه نمی‌شود/ قرار دادن کودک در معرض سیگار مصداق کودک‌آزاری است
کد خبر: 230843
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ۱۱:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نیره عابدین زاده معاون دادستان مشهد در چهارمین همایش سلامت مادر و فرزند با رویکرد پیشگیری از کودک آزاری با حضور مادران شاغل در مشهد اظهار داشت: کودک‌آزاری و آزاری که سلامت جسم و روان کودک را به مخاطره بیندازد در اخلاق، قانون و شرع جرم بوده و قانونگذار برای آن جرم در نظر گرفته است.

وی با اعلام اینکه برخی جرایم جنبه خصوصی و برخی جنبه عمومی دارد، افزود: در کودک آزاری دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم وارد موضوع می‌شود و اقدام قانونی را منوط به وجود شاکی خصوصی نمی‌کند؛ کودک آزاری با رضایت شخصی مختومه نمی‌شود چرا که حفظ حقوق کودک به عهده قانون است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: جرایم غیراخلاقی که در کودکان به عنف صورت می‌گیرد، اصل بر عدم رضایت بوده و قانونگذار از دست درازی به کودکان چشم‌ پوشی نخواهد کرد.گاهی اوقات فرزند خود را به کلاس و یا محل‌های بازی می‌فرستیم که به ظاهر امن است اما متاسفانه بعضا این گونه نیست.

عابدین زاده با اعلام اینکه قرار دادن کودک در معرض سیگار و تصاویر مستهجن از مصادیق کودک آزاری است،‌ بیان کرد: افرادی که کودک آزاری را اطلاع می‌‌دهند نیازی نیست اسم خود را عنوان کنند، چرا که دستگاه قضایی خود به عنوان مدعی العموم به عنوان شاکی به پرونده ورود پیدا می‌کند.

وی افزود: عدم آموزش کودک به حفظ حریم خصوصی، تنها گذاشتن کودک با افراد ناآشنا، کلاس‌های خصوصی و یا عمومی که قابل اعتماد نیستند و ارتباط کودکان در فضای مجازی از بستر‌های کودک آزاری است. یکی از محرک‌های کودک آزاری چیدمان لباس آن‌هاست،‌ این مسئله تنها مرتبط به دختران نیست؛ والدین باید در انتخاب لباس کودکان پوشیده شدن نقاط خصوصی بدن آنها را مدنظر قرار دهند.

عابدین زاده با اعلام اینکه در آستانه سال تحصیلی هستیم و باید بیش از پیش مراقب کودکان باشیم، گفت: والدین باید نسبت به حضور فرزندان خود در سرویس مدرسه به ویژه کودکانی که نخستین نفر یا آخرین نفر در سرویس حاضر می‌شوند، داشته باشند.

وی در مورد نخستین اقدام پس از اطلاع از کودک آزاری فرزند گفت: در ابتدا وظیفه شما این است که کودک را از محیط خطر دور کنید و محیط را برایش امن سازید، سپس در ارتباط با اورژانس اجتماعی پیگیر پرونده فرزند خود باشید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها