کد خبر: 230926
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۶ ۰۸:۴۶:۰۰
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

دادگاه‌های مفسدان اقتصادی باید به صورت علنی برگزار شوند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: «برگزاری دادگاه‌های مفسدان اقتصادی با بهره‌گیری از تحقیق و تفحص‌های بایگانی شده به عنوان زیرساخت اطلاعات و بهره‌گیری از قضات مستقل و متخصص می‌تواند نقش موثری در بازار داشته باشد.»

دادگاه‌های مفسدان اقتصادی باید به صورت علنی برگزار شوند
کد خبر: 230926
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۶ ۰۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی در خصوص تاثیر برگزاری دادگاههای مفسدان اقتصادی بیان کرد: «ما برگزاری این دادگاهها را 40 سال است که طی کردیم. اگر این دادگاهها و محاکمات به صورت شفاف برگزار شود و از تحقیق و تفحص‌هایی که در این 40 سال بایگانی شده است به عنوان زیر ساخت اولیه اطلاعات استفاده شود و قضات مستقل و متخصص این دادگاهها را برگزار کنند در نهایت نتیجه بخش خواهد بود.»

وی در ادامه بیان کرد: «بنده با تجربه‌ای که در این سال‌ها دارم این دادگاه‌ها نهایتا به نتیجه مطلوب که ریشه کن کردن فساد است نرسیده است.»

وی تصریح کرد: «مجلس نسبت به مبارزه با فساد حساسیت دارد و دولت هر لایحه‌ای که به مجلس ارائه دهد مجلس خارج از نوبت بررسی خواهد کرد.»

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: «امیدوارم برگزاری این دادگاهها به شکل صحیح نقشی در کاهش سرعت فساد داشته باشند. در هر کشوری برخورد با پرونده های فساد 12 هزار میلیاردی کار ساده‌ای نیست. بنده اعتقاد دارم که در پشت این پرونده‌ها یک مافیا شکل گرفته است و برخورد با مافیا نیز به سادگی امکان پذیر نیست. امیدوارم پشت پرده این مفاسد برای مردم آشکار شود و با مفسدین نیز برخورد شود.»

هاشم زایی در پایان گفت: «من اعتقادم بر این است که دادگاهها باید به طور علنی برگزار شود و نه به صورت گزینشی. دادگاههای مهم باید از کانال‌های تلویزیونی پخش شود که می تواند به جلب اعتماد مردم کمک کند.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها