الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در دومین نشست با مدیران کانال‌های خبری:

نقد باید منصفانه باشد/ همان‌طور که از دو سال قبل اعلام کرده‌ام قصد نامزدی در انتخابات را ندارم/ نظرم نسبت به شفافیت آرای نمایندگان مثبت بوده و از پیگیران آن هستم

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اگر سیاستمداری نتواند در کنار این مطالبات باشد خودش را باید نابود شده بداند و امروز اولویت مهم مردم بحث اقتصاد و معیشت است که احتمالا در آینده جدی‌تر نیز خواهد شد. با این حال در داخل مجلس زمانی که من به این نکات اشاره کردم برخی از من انتقاد کردند.

نقد باید منصفانه باشد/ همان‌طور که از دو سال قبل اعلام کرده‌ام قصد نامزدی در انتخابات را ندارم/ نظرم نسبت به شفافیت آرای نمایندگان مثبت بوده و از پیگیران آن هستم
کد خبر: 230992
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی روز گذشته با برخی از مدیران کانال‌های خبری و تحلیلی در شبکه‌های مجازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، الیاس حضرتی، نماینده تهران و قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در این دیدار با تاکید بر ضرورت همگرایی و همکاری در فضای عمومی کشور، گفت: امروز فرصت خوبی است تا از طریق هم‌نظری و بیان دیدگاه‌ها راهکارها و روش‌های موثری برای حل مشکلات کشور و تحقق مطالبات عمومی پیدا کرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره برخی شایعات درباره نامزدی او برای انتخابات اعلام کرد: همان‌طور که از دو سال قبل اعلام کرده‌ام من قصد شرکت در انتخابات را ندارم، ولی با این حال زمانی که در مجلس و در جریان استیضاح وزیر اقتصاد نطق کردم، برخی این موضوع را دوباره مطرح کردند. مجددا امروز علیرغم آنکه در فضای جامعه واکنش‌های خوبی نسبت به این موضوع وجود داشت، اعلام می‌کنم که قصد نامزدی در انتخابات را ندارم.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد همچنین با تاکید بر این مساله که هر کسی باید وظایف خود را نسبت به جامعه و جمهوری اسلامی به درستی و طبق قانون انجام داده و در این میان توجهی به نوع رفتار و عملکرد دیگران نداشته باشد، تصریح کرد: اینکه بگوییم دیگران چه کردند و یا باید چگونه عمل می‌کردند و در عین حال خودمان کاری نکنیم، درست نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: راه درست آن است که هر کسی در حد توان خود برای کشور و حل مشکلات آن قدم بردارد و سعی کند که به اندازه توان و بضاعت خود در رشد کشور و حل مشکلات و مسائل تاثیرگذار بوده و نقش موثری داشته باشد.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این نکته که باید نقد منصفانه و دلسوزانه باشد، افزود: امروز وظیفه رسانه‌ها بیان نقد درست، منطقی، دلسوزانه و کارشناسانه است. من بارها بر این نکته تاکید کرده‌ام که وقتی قرار بر نقد یک موضوع است، باید در بطن این نقد احترام افراد حفظ شود و به شأن و جایگاه آنان احترام گذاشت و در عین حال اشتباه و یا تخلف و یا ناتوانی در آن حوزه و یا موضوع منصفانه و همراه با یک راهکار و راه حل قابل اجرایی و عقلانی بیان شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین با تاکید بر این مساله که اصلاح‌طلبی با اصلاحات متفاوت است، گفت: همان گونه که اسلام با مسلمانی و یا ایران با مفهوم ایرانی تفاوت‌هایی دارد، این قاعده در مورد اصلاحات نیز صادق است. واقعیت آن است که امروز در بخشی از جامعه و بدنه این عرصه، شاهد محافظه‌کاری هستیم. نطقی که پیشتر در مجلس داشتم، اشاره به همین مساله داشت که نباید تمام مطالبات اصلاح‌طلبی را به چند موضوع خاص محدود کرد، چرا که این موضوعات تمامی مطالبات اولویت‌دار جامعه را شامل نمی‌شود. هرچند که این موضوعات نیز اهمیت ویژه‌ای دارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه امروز هر سیاستمداری باید مطالبات مردم را درک کند و همراه با این مطالبات و دغدغه‌های عمومی رفتار و اهداف خودش را تعریف کند، گفت: اگر سیاستمداری نتواند در کنار این مطالبات باشد، باید خودش را نابود شده بداند. امروز اولویت مهم مردم بحث اقتصاد و معیشت است که احتمالا در آینده جدی‌تر نیز خواهد شد. با این حال در داخل مجلس زمانی که من به این نکات اشاره کردم برخی از من انتقاد کردند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت حزب اعتماد ملی نیز توضیح داد: کمیسیون ماده 10 احزاب در آخرین نامه‌ای که به دبیرکل حزب آقای کروبی ارسال کرد، اعلام کرده بود که اصل کنگره تایید شده ولی انتخاب اعضای شورای مرکزی باید ظرف یک ماه آینده انجام شود که بر همین اساس ششم مهر ماه سال جاری، حزب کنگره‌ای برگزار و در قالب آن اعضای شورای مرکزی را انتخاب خواهد کرد.

حضرتی همچنین با تاکید بر اینکه در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس می‌بایست به‌صورت جدی دغدغه‌ها و مطالبات مردم را رصد و پیگیری کنند، گفت: درباره مساله خزر و امثالهم که دوستان در جلسه مطرح کردند و این را به عنوان یک مطالبه از فراکسیون امید مورد توجه قرار دادند، باید گفت که خود من درباره این مساله از آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی سوال کردم و یک جلسه دیگر نیز بعد از تعطیلات مجلس درباره این موضوع در کمیسیون تخصصی برگزار خواهد شد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: علاوه بر این نیز در مجموعه رسانه‌های اعتماد، اعتمادآنلاین و تعادل نیز همواره به مطالبات عمومی توجه می‌شود و مشخصا درباره موضوعی مانند دریای خزر قریب 50 تا 60 یادداشت و مطلب و گزارش و نقد منتشر شده است. البته این ایده‌ال نیست ولی حکایت از آن داشته که باید مطالبات عمومی در رسانه و همین طور مجلس دنبال شود.

وی همچنین در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به شهرداری تهران مطرح می‌شود، گفت: اگر امروز از کسی درباره سابقه شهرداران تهران سوالی بپرسیم در همان لحظه از آقای قالیباف و آقای کرباسچی نام خواهد برد، چرا که آقای کرباسچی 9 سال و آقای قالیباف 12 سال شهردار تهران بودند ولی آقای افشانی تازه 100 روز است که شهردار تهران شده و باید به او فرصت داد تا بتوان یک مقایسه و بررسی درستی از عملکردش داشت.

حضرتی افزود: متاسفانه فضای خوبی نسبت به مدیریت شهری وجود ندارد. آقای نجفی از همان روز اول کاری در تیررس انتقادات تخریبی قرار گرفت و آقای افشانی هم بعد از یک ماه از آمدنش خودش را در مواجه با تخریب‌ها و انتقادات تند دید. من اعتقاد دارم که باید فرصت داد ولی در همان روزهای ابتدایی شنیدم که می‌گفتند من در کمیته انتصابات شهرداری قرار دارم که از اساس چنین موضوعی دروغ است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین در پایان این جلسه و در پاسخ به یکی از حاضرین در جلسه درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس، تاکید کرد: من نظرم نسبت به شفافیت آرای نمایندگان مثبت بوده و خودم از پیگیران هستم. من به این طرح رای مثبت دادم چون اعتقاد دارم که آرای هر نماینده نشان دهنده تفکر و دیدگاه آن فرد است که نباید این دیدگاه و تفکر از مردم مخفی بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها