کد خبر: 231114
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۱۰:۰۸:۰۰
| |

مشاور وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

تولید دانه‌های روغنی در سه سال گذشته 7 برابر شد / پیشنهاد افزایش نرخ خرید تضمینی به دولت

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای سال جاری پیشنهاد سه هزار و450 تومانی دانه‌های روغنی داده شده که امیدواریم دولت حداقل با نرخ سه هزار و 350 تومان برای این محصول موافقت کند.

تولید دانه‌های روغنی در سه سال گذشته 7 برابر شد / پیشنهاد افزایش نرخ خرید تضمینی به دولت
کد خبر: 231114
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال 97 -98 که امروز شنبه 17 شهریور در سالن خوشه جهاد کشاورزی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما از زمان شروع طرح در سال 94 تا کنون تولید را هفت برابر افزایش داده‌ایم به طوری که میزان تولید به 340 هزار تن رسیده و 133 هزار تن آن نیز از کشاورزان خریداری شده است. تمام پول کشاورزان را نیز تاکنون پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: برای اولین بار تمام بذور مورد نیاز کشاورزان را تامین و در اختیار آنان قرار داده‌ایم و تدارک کشت 350 هزار هکتار دانه روغنی را فراهم کرده‌ایم. ما تاکنون 75 درصد قیمت این بذور را به صورت یارانه‌ای به کشاورزان پرداخت کرده‌ایم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و500 دستگاه ریزدانه‌کار در سال گذشته وارد کشور شده خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها بومی سازی شده‌اند و با یارانه پنج تا هفت میلیون تومانی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: تمام کارنده‌ها، سموم و کودهای شیمیایی تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مهاجر با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی برای نرخ دانه‌های روغنی در سال 97 و 98 چه میزان پیشنهاد داده است خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار داشت در سال زراعی گذشته فقط 2.5 درصد نرخ خرید تضمینی کلزا افزایش داشته و بقیه محصولات افزایشی را شاهد نبوده است. برای سال جاری پیشنهاد سه هزار و450 تومانی داده شده که امیدواریم دولت حداقل با نرخ سه هزار و 350 تومان برای این محصول موافقت کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها