محسن هاشمی:

رانت‌خواری و دعواهای جناحی باعث سر ریز شدن صبر مردم می‌شود

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جامعه تاریخی ایران حوصله‌ دارد، گفت: رانت خواری و دعواهای جناحی باعث سر ریز شدن این حوصله می‌شود.

رانت‌خواری و دعواهای جناحی باعث سر ریز شدن صبر مردم می‌شود
کد خبر: 231285
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت آیت الله طالقانی اظهار کرد: جمعه گذشته سالروز خطبه تاریخی آیت الله طالقانی در نماز جمعه بود که در آن از اصل شوراها در قانون اساسی دفاع کرد.

وی با بیان اینکه در این خطبه به صورت علنی از این اصل قانون اساسی دفاع شد، گفت: بعد از آن که از این اصل قانونی دفاع شد و با گذشت دو دهه از آن، این قانون در حال اجرایی شدن است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه سه روز بعد از خطبه‌ها، آیت الله طالقانی از دنیا رفت و از سوی امام(ره) لقب ابوذر زمان را گرفت، گفت: طالقانی از مردمی‌ترین رهبران امام بود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به چهلمین سال فاجعه 17 شهریور گفت: 40 سال پیش مردم ایران در جمعه‌ای که بی خبر از حکومت نظامی بودند، به گلوله بسته شدند.

وی افزود: 17 شهریور 57 روزی بود که بین نظام پهلوی و مردم خط قرمزی پاک نشدنی کشیده شد و شهدای میدان ژاله سبب شدند رژیم پهلوی سرنگون شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه ما در برابر خون‌های ریخته شده مسئولیم،‌ گفت: باید بدانیم پایه‌های صندلی ما بر روی دوش مردمی است که در انتظار عدالت بودند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جامعه تاریخی ایران حوصله‌ دارد، تصریح کرد: ‌رانت خواری و دعواهای جناحی باعث سر ریز شدن حوصله مردم می‌شود و نخبگان باید سعه صدر داشته باشند تا موجب ایجاد فضای منفی در جامعه نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها