منتشر شدن محتوی نامه «پوتین» به «کیم»

رسانه رسمی کره شمالی محتوی نامه‎ای را که رئیس جمهوری روسیه به‌مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کره شمالی برای رهبر این کشور ارسال کرده بود؛ منتشر کرد.

منتشر شدن محتوی نامه «پوتین» به «کیم»
کد خبر: 231423
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «کی‎سی‎ان‌ای» خبرگزاری رسمی کره شمالی متن نامه‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را که دیروز از سوی هیأت اعزامی مسکو تقدیم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شد؛ منتشر کرد.

در این نامه می‎خوانیم: «لطفا تبریکات صمیمانه من را به‌مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره پذیرا باشید. با خرسندی از طبیعت دوستانه روابط موجود میان فدراسیون روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق کره یاد می‎کنم».

خبرگزاری کره شمالی همچنین به نقل از پوتین از اطمینان به اینکه طرفین مشترکاً توسعه گفتگوهای دوجانبه و همکاری سازنده در حوزه‌های مختلف را تضمین می‎کنند، سخن گفت چرا که این در جهت تامین کامل منافع مردم دو کشور، تقویت ثبات و امنیت شبه‌جزیره کره و آسیای شمال شرقی است.

به گزارش مهر، کره شمالی امروز یکشنبه در هفتادمین سالروز تأسیس این کشور، رژه نظامی برگزار کرد. جمعیت زیادی از شهروندان کره شمالی این نمایش را که با حضور هزاران نیروی نظامی برگزار شده بود، تماشا کرده اند.

نکته قابل توجه در این رژه نظامی این بود که موشک های قاره پیمای کره شمالی نمایش داده نشدند در حالی که هر ساله در مراسم های مشابه موشک های قاره پیمای کره شمالی به عنوان بخشی از توان نظامی این کشور به نمایش گذاشته می شدند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها