کد خبر: 231432
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

طرح الحاق اهر و هریس به مناطق ویژه اقتصادی تقدیم مجلس می‌شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: طرح الحاق شهرستان های اهر و هریس به مناطق ویژه اقتصادی با امضای 56 نماینده مجلس به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

طرح الحاق اهر و هریس به مناطق ویژه اقتصادی تقدیم مجلس می‌شود
کد خبر: 231432
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بیت الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ظهر امروز یک شنبه بابیان اینکه اخیراً طرح ایجاد 86 منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اظهار داشت: در سال 95 قرار بود تا 12 منطقه ویژه اقتصادی و 4 منطقه آزاد تجاری تصویب شود به طوری که برای ایجاد منطقه آزاد باید دولت نظر بدهد اما برای منطقه ویژه اقتصادی می تواند توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

وی افزود: برخی از آقایان قبل از اینکه نمایندگان اطلاعی داشته باشند مناطق خود را در لیست طرح ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قرار می دهند تا در صحن علنی رای بیاورد در حالی که دستور جلسه تعیین تکلیف 12 منطقه ویژه اقتصادی بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: متاسفانه برخی ها در تصویب 86 منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری در مجلس زد و بند کرده بودند ولی در طرح اولیه که 12 منطقه بود نام شهرستان اهر نیز قید شده بود اما در طرح تصویب شده به کل نام اهر و هریس حذف شده بود.

عبدالهی بابیان اینکه از خیلی وقت ها پیش پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی در اهر بودیم، گفت: حذف نام اهر و هریس از لیست شهرستان های حائز شرایط مناطق ویژه اقتصادی نتیجه زد و بند نمایندگان بود و در این میان طرح جدیدی با امضا نزدیک به 56 نماینده به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم و آقای لاریجانی طرح را به کمیسیون اقتصادی مجلس جهت بررسی ارجاع داد.

وی تصریح کرد: از اینکه نتوانستم با مافیا ارتباط برقرار کرده و نام اهر و هریس را به لیست مناطق ویژه اقتصادی مجدداً بازگردانم شرمنده هستم و برای جبران آن با ارائه لایحه ای از سوی دولت یا با تقدیم طرح دو فوریتی به هیئت رئیسه مجلس پیگیر حق قانونی مردم اهر و هریس خواهم بود.

برخی‌ها ناخودآگاه در زمین دشمن بازی کردند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اهر و هریس احتمالاً اوایل مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می شود، بیان داشت: در این خصوص اگر ضعفی داشتم متاسفم و متاسفم از اینکه برخی دوستان ما جزئیات طرح اصلی ایجاد مناطق ویژه اقتصادی که نام اهر قید شده بود می دانستند اما لب باز نکردند.

عبدالهی در ادامه سخنان خود بر دفاع تمام قد از تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظر مضحکی می گوید آماده مذاکره مجدد با ایران است، همه می دانند مردان دیپلماسی ایران دو سال پای میز مذاکره نشستند و به نتیجه رسیدند ولی ترامپ در کمال بی شرمی از برجام خارج و به تعهدات بین المللی پشت پا زد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی ها در داخل کشور در خصوص مذاکرات هسته ای با آمریکایی ها هم صدا شدند شاید نفهمیده باشند ولی ناخودآگاه در زمین دشمن بازی کردند، افزود: وقتی آمریکا متوجه شد که منافع ایران در برجام تامین می شود آن را قراردادی بَد خواند و خارج شد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال سلاح کشتار جمعی نبود بلکه حق قانونی خود را مطالبه می کرد اما تا به حال فکر کرده ایم اگر در برجام منافع ایران تامین نمی شد آمریکا باز از توافق بین المللی خارج می شد؟ در حالی که در بحث برجام بدعهدی آمریکایی ها مشخص و حقانیت جمهوری اسلامی بر همگان آشکار شد.

عبدالهی در ادامه با اشاره به اینکه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور کمر همت بسته است، گفت: مجلس شورای اسلامی به جهت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به دولت از راه هموار سازی موانع قانونی کمک می کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها