ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا:

منظور خاتمی از اصلاح نظام روشن نیست/ ما نیز نظرات اصلاح طلبانه داریم اما الان وقتش نیست

ناصر ایمانی با اشاره به اینکه ما نیز نظرات اصلاح‌طلبانه داریم، گفت: مشکل امروز مردم کوچه و بازار اما اصلاح اداره کشور است نه اصلاح نظام.

منظور خاتمی از اصلاح نظام روشن نیست/ ما نیز نظرات اصلاح طلبانه داریم اما الان وقتش نیست
کد خبر: 231552
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی ضمن تاکید بر اینکه مقصود آقای خاتمی و دیگر چهره های سیاسی اصلاح طلب از «اصلاح» کاملا مشخص نیست ، گفت: «قاعدتا جملات کلی و آوانگاردی این چنین که می توان از آن برداشت های مختلفی کرد، خیلی مورد استقبال قرار می گیرد اما لازم است که آقای خاتمی و دیگر اصلاح طلبان در این مقطع به روشنی بگویند که در مورد دولت چه موضعی دارند. بعد از پاسخگویی روشن به این سوال می توان در مورد موضوعات بعدی وارد گفت و گو شد. به هر حال مردم با اعتماد به آن ها به دولت روحانی رای داده اند لذا در شرایط موجود که دولت نتوانسته از عهده عمل به وعده های خود برآید نمی توان به جای پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت حرف های جدید زد».


ایمانی افزود: «اگر مساله تغییر دولت نبود و اصلاح نظام نیاز بود چرا یک سال قبل این حرف را نزده و از روحانی حمایت کردند. همان وقت می گفتند که بحث این دولت و آن دولت نیست و به اصلاح نظام نیاز داریم. چرا آن زمان نگفتید که قبل از اصلاح نظام شرکت در انتخابات بی فایده است؟»


وی در واکنش به این که اصلاح طلبان احتمالا در پاسخ به این پرسش از تغییر شرایط جامعه نسبت به یک سال قبل سخن می گویند، گفت: « ظرف یک سال و نیم گذشته اتفاق خاصی نیفتاده است که امروز به توان به آن اشاره کرد. آقایان یک سال و نیم قبل از این دولت حمایت کرده اند و اکنون بخش عمده ای از مشکلات کشور به اداره کشور مربوط می شود. به همین خاطر تاکید می کنم آقایان اصلاح طلب قبل از صحبت در مورد ضرورت اصلاح نظام باید در مورد عملکرد دولت در اداره کشور پاسخگو باشند».


این فعال سیاسی اصولگر صحبت از ضرورت اصلاح نظام را آدرس غلط دادن خواند و گفت: «اصلاح طلبان هیچ وقت نمی خواهند اشتباه خود را بپذیرند و حرف های دیگر می زنند. مثلا از وجود دولت پنهان و احتمال روی کار آمدن نظامیان سخن می گویند. به اعتقاد من این حرف ها مشکلی را حل نمی کند و نوعی فرار از واقعیت است».


وی ادامه داد: « من ضرورت انجام اصلاحات اساسی و کلی را رد نمی کنم اما تاکید می کنم که اصلاح طلبان قبل از توجه به این امر باید موضع خود را نسبت به دولت روشن کنند. اگر این کار را کنند من نیز قدم بعدی را با آن ها برخواهم داشت. این طور نمی شود که یک روز حامی باشند و یک روز موضع شفاف نگیرند. در دولت قبل که برجام برای آنان منفعت داشت از دولت حمایت کردند اما اکنون دولت از پس حل و فصل مشکلات و اداره کشور برنمی آید حرف های دیگری می زنند. این رویه فرار رو به جلو و آدرس غلط دادن است.»


ایمانی با اشاره به رفتار اصولگرایان در شرایط مشابه گفت: «اصولگرایان در دولت دوم احمدی نژاد به هیچ وجه از او حمایت نکرده و مدام منتقد بودند اما اصلاح طلبان هنوز هم اصولگرایان را مسئول همه فجایع دوران احمدی نژاد می دانند. خودشان اما در دولت دوم آقای روحانی علی رغم شرایط ایجاد شده مسئولیت حمایت های خود را به عهده نمی گیرند. در حالی که باید بر منوال گذشته خود را مقصر بدانند و اعتراف کنند که با در دست گرفتن مجلس و دولت نتوانستند کاری پیش ببریم».


وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فارغ از موضع گیری اصلاح طلبان ضرورت انجام اصلاحات اساسی در کشور چقدر است، گفت: « ما نیز نظرات اصلاح طلبانه داریم. مثلا در مصاحبه ای با سایت فرارو گفتم که ما نیازمند اصلاح قانون اساسی هستیم و اگر اصلاح صورت نگیرد نظام در تنگنا خواهد بود همچنان که الان در تنگنا قرار دارد. مثلا اینکه یک مجلس کافی نیست و باید دو مجلس داشته باشیم. اینکه احزاب باید در انتخابات ها شرکت کنند و به اختیارات رئیس جمهور با افزوده شود اما در وضعیت کنونی کشور مساله این حرف ها نیست. مشکل امروز مردم کوچه و بازار اصلاح ساختار و اساسی در نظام نیست. مشکل فعلی و اساسی مردم اشکالات موجود در اداره کشور است. اشکالاتی که ناشی از عملکرد دولت است و اصلاح طلبان نیز بنا به حمایتی که از دولت کرده اند در آن بی تقصیر نیستند لذا باید در این شرایط مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند و اعتراف کنند تا در گام بعدی بتوان در مورد اصلاحات اساسی تر سخن گفت»

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها