کد خبر: 231609
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۲:۴۳:۰۰
| |

انتشار «پنج اثر گوته» به همراه 2 رمان ترجمه

ترجمه «پنج اثر یوهان ولفگانگ فون گوته» به همراه ترجمه رمان‌های «ویولن دیوانه» نوشته سلما لاگرلوف و «جبهه‌های افتخار» نوشته ژان روئو به تازگی راهی بازار کتاب شده‌اند.

انتشار «پنج اثر گوته» به همراه 2 رمان ترجمه
کد خبر: 231609
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۲:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «پنج اثر یوهان ولفگانگ فون گوته» (دو نمایشنامه «کلاویگو» و «استلا»، یک دیالوگ جمعی «بانوان نیک‌سرشت، المثنای زنان بدسرشت»، دو افسانه «ملوزین نو» و پاریس نو») با ترجمه سعید پیرمرادی در 224 صفحه با شمارگان 700 نسخه و قیمت 24 هزار تومان در نشر چشمه منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در «پنج اثر» دو نمایشنامه شورانگیز و در ضمن متفکرانه، یک دیالوگ جمعی روشنفکرانه با موضوع زنان و دو افسانه معروف از گوته، شاعر و ادیب نامور آلمانی، برگزیده و ترجمه شده‌اند: کلاویگوشخصیت مردی را خواهان ترقی اجتماعی و عاطفی اما گرفتار در کشاکش سهمگین میان پیشرفت اجتماعی و دلبستگی عاطفی ترسیم می‌کند؛ استلا عشقی بدفرجام میان مردی متأهل و پریشان و معشوقه جوانش را با ظرافتی کم‌نظیر به تصویر می‌کشد؛ بانوان نیک‌سرشت، المثنای زنان بدسرشت بار دیگر از شناخت عمیق گوته از زنان و نگاه احترام‌آمیز او به آنان پرده برمی‌دارد؛ پاریس نو و ملوزین نو دو افسانه شگفت‌انگیز از گوته‌اند که قوه تخیل خواننده را به پرواز درمی‌آورند. «پنج اثر» مجموعه‌ای است متنوع که شخصیت و اندیشه‌های گوته را از زوایای گوناگون نشان می‌دهد.

همچنین رمان «ویولن دیوانه» نوشته سلما لاگرلوف با ترجمه سروش حبیبی در 141 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 16 هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است. نویسنده رمان در سال 1909 برنده جایزه نوبل ادبیات شده است.

درباره نویسنده کتاب آمده است: سلما لاگرلوف بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین و نام‌آورترین داستان‌سرایان سوئد است. کارهایش بیشتر از افسانه‌ها و داستان‌های محلی منطقه ورملاند مایه می‌گیرد، که از برکت توان کم‌نظیر داستان‌سرایی او در کتاب‌هایش ماندنی شده‌اند. در سال 1909 با جایزه نوبل ادبیات از او قدردرانی شده است.

دیگر رمان منتشر شده در نشر چشمه، «جبهه‌های افتخار» نوشته ژان روئو با ترجمه مریم خراسانی (حامد) است که در 178 صفحه با شمارگان 700 نسخه و قیمت 19 هزار تومان عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ژان روئو(1952) یکی از نویسندگان خاص ادبیات فرانسه است. او در دانشگاه ادبیات خوانده و سال‌ها در اومانیته، لیبراسیون و فرانس‌پرس روزنامه‌نگاری و خبرنگاری کرده است. او در سی و هشت‌سالگی اولین رمانش، «جبهه‌های افتخار» را نوشت، در سال 1990. رمانش برنده جایزه گنکور و به بسیاری زبان‌ها ترجمه شده است. روئو که سال‌ها یک کیوسک روزنامه را می‌گردانده، بعد این اثر به نویسنده‌ای تمام‌وقت تبدیل می‌شود.

رمان درباره چند نسل خانواده اوست، از جنگ جهانی اول تا سالِ 1963. مرگ‌ها پیونددهنده این خانواده هستند در طول این تاریخ. این رمان با توجه به الاهیات مسیحی نوشته شده و در آن ماجراها چونان تاریخِ غیررسمی خود را به خواننده می‌نمایانند. زبان شاعرانه و جملات گاه فخیم، روح ناآرام نویسنده‌ای را نشان می‌دهد که از سویی شیفته گوستاو فلوبر است و از سویی دوست‌دار جک کروآک. در سیر روایی رمان ارواح خانواده احضار می‌شوند و نیم‌ قرن از زندگی یک خانواده روستایی رقم می‌خورد، نیم قرنی که مملو از ماجراست و اتفاق، مرگ‌ها و تولدها... .

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها