کد خبر: 231612
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر شد

علیرضا اسماعیلی معاون هنری فرهنگستان هنر، سرپرست این مجموعه فرهنگی و هنری شد.

علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر شد
کد خبر: 231612
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با نامه نهاد ریاست جمهوری علیرضا اسماعیلی به عنوان سرپرست فرهنگستان هنر تعیین شد.

علیرضا اسماعیلی متولد 1348 در تیران اصفهان و دانش آموخته تاریخ ایران از دانشگاه شهید بهشتی است. وی از بدو تاسیس فرهنگستان هنر در این مجموعه فعالیت داشته و پیش از این معاونت فرهنگی و هنری، معاونت پژوهشی و مدیرعاملی موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن ) این فرهنگستان را بر عهده داشته است.

اسماعیلی همچنین، مدیریت و ساماندهی اسناد تاریخی نهاد ریاست جمهوری را از سال 1372 تا اوایل دهه هشتاد بر عهده داشته و تاکنون دبیری علمی گروه‌های نسخ خطی در حوزه هنر و همچنین دبیری انتشارات همایش‌های بین‌المللی و ملی متعددی را در کارنامه اجرایی خود دارد.

علیرضا اسماعیلی عضو هیأت علمی فرهنگستان هنر است و در رزومه علمی و پژوهشی خود، مقالات و کتب تالیفی متعددی در حوزه تاریخ هنر، نسخ خطی و اسناد تاریخی از جمله: هنر اصفهان از نگاه سیاحان: از صفویه تا پایان قاجار؛ اسنادی از سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی ایران در دوره پهلوی اول؛ اسنادی از مطبوعات و احزاب دوره رضاشاه؛ «معماری دوره پهلوی به روایت اسناد،آرامگاه فردوسی»؛ «معماری دوره پهلوی به روایت اسناد؛ آرامگاه فردوسی»، «کتابت و مصورسازی نسخ خطی در دوره شاه‌تهماسب صفوی» و ... دارد.

منبع: فردوسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها