کد خبر: 231632
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۴:۰۱:۰۰
| |

سرپرست سازمان بهزیستی اعلام کرد:

ساخت 10 مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سرپرست سازمان بهزیستی از کلنگ زنی و آغاز ساخت 10 مهدکودک در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

ساخت 10 مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 231632
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پهبد پورشبانان در آیین پویش تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان بی بضاعت «لبخند مهر»گفت: راه اندازی پویش لبخند مهر اقدامی برای جلب مشارکت های مردمی برای تامین وسایل نوشت افزار دانش آموزان کم بضاعت است و جامعه هدف این پویش دانش آموزان مناطق کم برخوردار در سطح ابتدایی هستند.


وی بیان اینکه با مشارکت دستگاه‌های نظارتی و همکاری وزارت آموزش و پرورش و تعاملات اداره کل بهزیستی این دانش آموزان شناسایی می‌شوند، افزود: همچنین صد هزار تومان سرانه ای است که برای کمک های نقدی هر دانش آموز در نظر گرفته شده است و بسته های نوشت افزار نیز به تک تک دانش آموزان ارائه می شود.

سرپرست سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی آمادگی استمرار این گونه پویش‌ها را به همراه مشارکت‌های همیشگی مردم دارد، تصریح کرد: از این طریق می توانیم در فصول سرد سال و در آستانه بهار نیز اقلام مورد نیاز جامعه هدف را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی مهم ترین پشتیبان نهادها و ارگان ها محسوب می شود، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین و اصلی ترین نهاد اجتماعی همواره نیازمند گسترش این سرمایه بوده و تا امروز نیز با شفاف سازی دقیق در این امر موفق بوده است.

پورشبانان با بیان اینکه با مشارکت خیرین توانسته ایم کمک های ارزنده ای به جامعه هدف ارائه دهیم تصریح کرد: در مورد کمک‌ها و خدماتی که به زلزله زدگان کرمانشاه ارائه شده ، به گفته مسئولان منطقه و ملی، بهزیستی یکی از موفق ترین دستگاه ها بوده است.

سرپرست سازمان بهزیستی با اعلام اینکه بلافاصله پس از زلزله کرمانشاه ستاد بحران شکل گرفت ادامه داد: چتر خدماتی سازمانی بهزیستی در کرمانشاه با چتر خدماتی نهادهای دیگر که به صورت مشترک خدمات رسانی می کردند، برابری می کرد.

پورشبانان افزود: تهیه مسکن برای جامعه هدف، بررسی آسیب های بعد از حادثه، اورژانس اجتماعی، رسیدگی به کودکان بی سرپرست و سایر خدمات بهداشتی و روانشناسی از خدمات بهزیستی به زلزله زدگان کرمانشاه بوده است. در ادامه کمک ها به زلزله زدگان کرمانشاه در هفته دولت پروژه ای برای تاسیس 10 مهد کودک در کرمانشاه آغاز شد. کلنگ این پروژه بر زمین زده شده و امیدواریم به زودی عملیات ساخت به اتمام برسد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان این که مهم ترین دغدغه‌ دولت بحث رفاه اجتماعی است گفت: گام‌های ارزشمندی با توجه به شرایط اقتصادی در راستای رفاه اجتماعی برداشته شده است و سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبار مشخصی برای بسته های حمایتی مددجویان بهزیستی در نظر گرفته است.

وی افزود: نیازهای جمعیت هدف این سازمان شناسایی شده و لیست این نیازها به معاونت اجتماعی وزارت رفاه تحویل داده شده است. اقلام و مبالغ ریالی مورد نیاز این جامعه هدف هنوز نهایی نشده اما برای تامین بسته های حمایتی شامل اقلام غذایی و غیر نقدی پیشنهادهایی مطرح شده است.

پورشبانان با بیان اینکه جزئیات این بسته حمایتی را دولت اعلام خواهد کرد گفت: کمک به تامین وسایل توانبخشی که برای تهیه آنها باید پشتیبانی‌های لازم انجام شود از جمله پیشنهادهای ما به دولت بوده است که خوشبختانه با نظر مثبت وزارت کار و رفاه اجتماعی این موضوع در دولت مطرح شد. همچنین علاوه بر سبد حمایتی مددجویان ، کمک های نقدی نیز برای تهیه وسایل مورد نیازشان تعلق خواهد گرفت تا بتوانیم به صورت پیوسته به مددجویان کمک کنیم.

پورشبانان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و رشد قیمت وسایل بهداشتی ، دچار چالش شدیم اما به هرحال در حال حاضر اقلام مورد نیاز تهیه شده است و شرایط را باید طوری مدیریت کرد که مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان، گفت: به دلیل اینکه منابع مالی در بودجه سالانه مصوب شده است امکان افزایش بودجه سال 97 نیست اما برای کنترل این تغییر قیمت ها اقدامات ارزنده ای انجام شده است که کمک های نقدی یا به صورت مستقیم به مددجو ارائه شود و یا به واسطه سازمان بهزیستی به آن ها تحویل داده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها