کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

واردات طلای مسافری بیش از 150 گرم ممنوع است/ برای واردات طلا از گمرک احتیاجی به اعلام منشأ ارز نیست

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص ممنوعیت واردات سکه و طلا به کشور گفت: طبق قانون قبلی گمرک ورود طلا توسط مسافران چه به‌صورت مصنوعات طلا و یا هر نوع دیگر بیشتر از 150 گرم ممنوع بوده و هست. به دلیل اینکه در قانون جدید واردات ارز هم آزادشده برای واردات طلا احتیاجی به اعلام منشاء ارز نیست.

واردات طلای مسافری بیش از 150 گرم ممنوع است/ برای واردات طلا از گمرک احتیاجی به اعلام منشأ ارز نیست
کد خبر: 231639
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - بانک مرکزی به سبب کنترل بازار ارز و طلای کشور در بسته جدید ارزی واردات طلا و ارز را به کشور آزاد کرد. طبق اعلام مدیر مسافری گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) خروج زیورآلات مسافری بیش از 150 گرم ممنوع است. حال این سؤال پیش می‌آید در قانون جدید که واردات طلا و ارز آزاد شده است شرایط و نحوه واردات طلا به چه صورت است.

محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص ممنوعیت واردات سکه و طلا به کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: طبق قانون قبلی گمرک ورود طلا توسط مسافران چه به‌صورت مصنوعات طلا و یا هر نوع دیگر بیشتر از 150 گرم ممنوع بوده و هست. هر مقدار واردات طلا بیشتر از 150 گرم باید از طریق مبادی قانونی و ثبت سفارش در گمرک وارد کشور شود.

کشتی آرای در ادامه افزود: طلا باید به‌صورت آماری ثبت‌شده و رهگیری شود. در قانون قدیم با انجام ثبت سفارش در گمرک واردات طلا به هر میزان آزاد بود اما باید منشأ ارز آن مشخص می‌شد. اما در قانون جدید که رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کردند واردات طلا با ثبت سفارش در گمرک آزاد است و به دلیل اینکه در قانون جدید واردات ارز هم آزادشده برای واردات طلا احتیاجی به اعلام منشأ ارز نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها