مدیرکل امور کودکان سازمان بهزیستی:

175 هزار کودک بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفت

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی از تحت پوشش قرار گرفتن 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور طی سال گذشته خبر داد.

175 هزار کودک بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفت
کد خبر: 231642
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد نفریه در آیین پویش تهیه لوازم التحریر دانش آموزان بی‌بضاعت «لبخند مهر»با بیان اینکه دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی فعالیت‌های مختلفی در حوزه کودکان کار انجام می‌دهد، گفت: یکی از این فعالیت‌ها راه‌اندازی مراکز روزانه برای این کودکان بوده است. پیش از این بیشتر مراکز کودکان کار و خیابان به شکل شبانه روزی بودند.از آنجایی که بیشتر این کودکان خانواده داشتند، به همین دلیل مراکز روزانه را گسترش دادیم و در حال حاضر بیش از 100 مرکز در مناطق شهری مشغول فعالیت هستند.


مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه این کودکان در مراکز روزانه خدمات متعددی نظیر امکانات تفریحی و یک وعده غذای گرم دریافت می کنند اظهار کرد: این کودکان همچنین خدمات روانشناسی، پزشکی و سوادآموزی را در این مراکز دریافت می‌کند. طرحی نیز با مشارکت وزارت رفاه برای کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده به طوری که آنها از سوی کلینیک های مددکاری شناسایی می‌شوند و به مدارس برمیگردند.


همچنین فرهاد اقطار رییس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی نیز با بیان اینکه در سال 95، 3426 کودک در مناطق محروم به ویژه در سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی بوشهر و... شناسایی شده و تحت پوشش قرار گرفته اند، افزود: پیش از این مدارس، تعداد این کودکان را اعلام می‌کردند و پول کمک های مردمی برای مدارس واریز می‌شد سپس فاکتور تایید شده که لوازم تهیه شده از سوی مدارس ارسال می‌شد.


اقطار افزود: سال گذشته در پویش « قلب مهربان» یک میلیارد و 800 میلیون تومان کمک مردمی برای پوشش 12 هزار نفر جمع آوری شد و به جز کودکان تحت پوشش کودکان بی بضاعت مناطق محروم نیز از این کمک‌ها استفاده کردند.


وی با اشاره به روش های کمک مردمی برای امسال نیز توضیح داد: امسال نیز مردم می‌توانند با همکاری سامانه «آپ» و شماره گیری #300 * 733* ، نرم افزار سازمان بهزیستی، شماره حساب 90190 بانک ملت و نرم افزار سکه کمک‌هایشان را به سازمان بهزیستی برسانند. همچنین پایگاه‌های سازمان بهزیستی در استان‌های مختلف پذیرای کمک‌های غیر نقدی مردم هستند.


رییس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه این کمک‌ها بر اساس اعلام نیاز تخصیص پیدا می کنند، از پایان این پویش در 19 مهرماه خبر داد و گفت: با همکاری موسسات فعال در حوزه کودکان کار و خیابان نیز کمک‌های جداگانه ای به کودکان تعلق می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها