مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان خبر داد:

جریمه 2 میلیاردی برای 701 پرونده گرانفروشی

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 763 فقره پرونده گرانفروشی در ادارات تعزیرات حکومتی تشکیل و متخلفان به پرداخت 2 میلیارد و 218میلیون و 13 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شدند.

جریمه 2 میلیاردی برای 701 پرونده گرانفروشی
کد خبر: 231656
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدر میرزایی مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در بازار و وصول گزارش های متعدد از گرانفروشی و احتکار کالا از سوی شهروندان اعلام می شود، برنامه ریزی درخصوص تشدید نظارت ها و در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات انجام شده و تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی در دو نوبت صبح و عصر با همرایی سایر دستگاه‌های متولی نسبت به بررسی گزارش ها و شکایات فعال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: با نزدیک شدن به ماه محرم و فصل بازگشایی مدارس ، نظارت بر عرضه کالا در خصوص کالاهای مورد نیاز ورود خواهیم داشت و نظارت ویژه انجام خواهد شد و شهروندان نیز در صورت مشاهده تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و موارد دیگر که در صلاحیت این اداره کل است می توانند موارد را جهت بررسی و رسیدگی اعلام دارند.

وی ادامه داد: نمایشگاه پاییزه نیز در راستای عرضه مستقیم کالا شروع بکار کرده است و در صورت بروز تخلف، کارشناسان این اداره کل و صنعت معدن و تجارت آمادگی دریافت شکایات شهروندان را خواهند داشت. سامانه تلفنی 135 اداره کل تعزیرات حکومتی و پورتال اینترنتی T135.IR به صورت شبانه روزی قابلیت دریافت گزارش های مردمی را دارد.

میرزایی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 763 فقره پرونده گرانفروشی در ادارات تعزیرات حکومتی تشکیل که برای 701 فقره محکومیت صادر شد است و با رای شعب تعزیرات به 2 میلیارد و 218 میلیون و 13 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شدند. از ابتدای سال‌جاری بیشترین پرونده‌های گرانفروشی به ترتیب مربوط به شهرستانهای زاهدان، ایرانشهر و زابل بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: در زمینه تخلف تقلب در کسب و کار نیز 113 پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته و از حیث کم فروشی نیز 46 فقره پرونده بررسی شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها