عبدالله ناصری:

هیچ گزینه‌ای حاضر نیست جایگزین وزیر اقتصاد شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از روحانی و دولت دلخور هستند، گفت: دلخوری اصلاح‌طلبان از دولت به خاطر خودشان نیست. اصلاح‌طلبان کماکان حامی روحانی هستند و دلخوری آنها برمبنای نادیده گرفتن برخی تعهدات و عدم اجرایی کردن آنهاست.

هیچ گزینه‌ای حاضر نیست جایگزین وزیر اقتصاد شود
کد خبر: 231708
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عبداله ناصری، در خصوص موضوع استیضاح‌های اخیر مجلس اظهار داشت: طبق آخرین اخباری که در دست داریم در خصوص جایگزین وزیر اقتصاد با دو نفر صحبت شده اما هیچ یک از آنها مسئولیت این وزارتخانه را نپذیرفتند و این افراد هم از معاونان وزارت اقتصاد هستند.

وی افزود: البته با توجه به شرایط فعلی افراد حق دارند این مسئولیت را نپذیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از روحانی و دولت دلخور هستند، گفت: دلخوری اصلاح‌طلبان از دولت به خاطر خودشان نیست. اصلاح‌طلبان کماکان حامی روحانی هستند و دلخوری آنها برمبنای نادیده گرفتن برخی تعهدات و عدم اجرایی کردن آنهاست. در واقع اصلاح‌طلبان بابت وعده‌هایی که روحانی در سال 92 و 96 به مردم داد اما عملی نشد، از وی دلخور هستند و مطالبه دارند.

وی با اشاره به روندی که برای استیضاح‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: این روند هم در همان چارچوب ناکارآمدی بخش قابل توجهی از دولت خصوصا در حوزه اقتصادی است، البته باید توجه داشت مشکلات اقتصادی نه بر عهده وزیر اقتصاد و نه بانک مرکزی و نه حتی رئیس‌جمهور است.

ناصری تاکید کرد: باید عوامل مشکلات فعلی را در خارج از دولت و تیم اقتصادی آن جست‌وجو کرد. روند فعلی هم به نظر من بعد از سخنرانی روحانی در مجلس متوقف شده است و ادامه پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: روند استیضاح‌ها در صورتی ادامه پیدا می‌کند که تورمی که رو به بالا می‌رود و همواره رو به رشد است متوقف نشود و ادامه پیدا کند. مجلس برای فرار به جلو کاری به جز استیضاح نمی‌تواند انجام دهد؛ چراکه همین مجلس با وضع قوانینی در همین پارلمان یا پارلمان هفتم، هشتم و نهم پایه‌گذار بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: بهتر است مجلس دهم مروری بر قانون‌گذاری که طی 13 سال گذشته انجام شده است داشته باشد و آنها را اصلاح کند اما ساده‌ترین کار برای مجلس، استیضاح وزیر است که دو مورد از آن انجام شده است.

وی افزود: صحبت‌های روحانی در مجلس یا با علم خود و یا با توصیه‌های صورت گرفته به هیچ عنوان برای جامعه امیدبخش نبود. مردم انتظار داشتند مشکلات خود را از زبان روحانی بشنوند. یکی از مشکلات بزرگ روحانی این است که طی چند سال اخیر بسیاری از فرصت‌های طلایی که برای روشن‌سازی افکار عمومی داشته، از دست داده است. در مجموع سخنان رئیس‌جمهور در روزهای اخیر هیچ گونه جاذبه و روشنگری نداشته است.

ناصری با تاکید بر اینکه مردم در حال حاضر به تفکیک قوا نمی‌پردازند و توجهی به عملکرد آنها به صورت جداگانه ندارند، گفت: واقعیت این است که کل نظام سیاسی در مدیریت خود ناکارآمد ظاهر شده است و اگر قرار است در کشور مشکلات بهبود پیدا کند، نیاز به اراده‌ای شبه برجامی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در واقع از ابتدا تا انتهای نظام و تمام ارکان قدرت در کشور باید دست به دست یکدیگر بدهند و اصلاح ساختار انجام دهند. بهتر است مجلس هم در این روند سهمی داشته باشد و اراده‌ای در خصوص اصلاح قوانین از خود نشان دهد؛ چراکه قوانین موجود به شدت ایجاد رانت کرده است. خصوصا در اجرای اصل 44 قانون اساسی بسیار ناموفق عمل شده است.

ناصری با بیان اینکه کنترل تریبون‌های سیاسی هم نیاز به اراده شبه برجامی دارد، گفت: باید با اراده شبه‌ برجامی تریبون‌ها را مدیریت کرد وگرنه در حال حاضر با وجود تعدد کانون‌های قدرت و نهادهای موازی و غیرموازی که در کنار قوه مجریه قرار دارند کاری را نمی‌توانند انجام دهند به جز اینکه با یک اراده شبه برجامی و قدرتمند اوضاع را کنترل کنند.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها