رییس کل گمرک ایران:

ترخیص روزانه کالا از گمرکات به 6 هزار کامیون رسید/امکان ترخیص مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید با دستور وزرای صمت و بهداشت

رییس کل گمرک ایران از سرعت بخشی به روند ترخیص­ مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید از مبادی ورودی خبر داد و گفت: به وزارتخانه‌های صمت و بهداشت و درمان اختیاراتی داده شده تا برای برخی از مواداولیه و یا تجهیزات خطوط تولید که در کدهای مشمول معافیت قرار نمی‌گیرند به تشخیص وزیر دستور ترخیص داده شود.

ترخیص روزانه کالا از گمرکات به 6 هزار کامیون رسید/امکان ترخیص مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید با دستور وزرای صمت و بهداشت
کد خبر: 231742
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| فرود عسگری رییس کل گمرک ایران گفت: تاخیرهایی در ارتباط با دریافت تفاوت نرخ ارز­ در ترخیص کالاها به وجود آمده بود که با مصوبه 16 مردادماه هیات دولت­ و معافیت 3 هزار و 470 ردیف کد کالا از دریافت این تفاوت، مشکل حل شد.

وی افزود: هم اکنون با اصلاحات انجام شده روند ترخیص کالا از گمرک از 3 هزار و 400 کامیون در روز به 6 هزار کامیون افزایش یافته که این میزان بالاتر از حد معمول است.

عسگری با تاکید بر اینکه با اصلاحیه روند دریافت تفاوت بسیاری از مشکلات مربوط به ترخیص کالا حل شده است گفت: ضمناً به وزارتخانه‌های صمت و بهداشت و درمان اختیاراتی داده شده تا برای برخی از مواداولیه و یا تجهیزات خطوط تولید که در کدهای مشمول معافیت قرار نمی‌گیرند به تشخیص وزیر دستور ترخیص داده شود.

رییس کل گمرک ایران افزود: بنابراین اگر افرادی کالاهایی را وارد کشور کردند که فکر می‌کنند باید مشمول مصوبه معافیت از پرداخت تفاوت نرخ ارز شود، اما کد این کالاها در میان 3 هزار و 470 ردیف اعلامی وجود ندارد، می‌توانند با مراجعه به وزارتخانه‌های مربوطه و دریافت دستور وزیر از این مصوبه استفاده کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها