کد خبر: 231759
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۱:۰۰
| |

ایتالیا به سری B لیگ ملت‌های اروپا سقوط می‌کند؟

سرمربی تیم ملی ایتالیا می‌گوید که برای او رساندن تیمش به مرحه نهایی لیگ ملت‌های اروپا در اولویت اهدافش نیست.

ایتالیا به سری B لیگ ملت‌های اروپا سقوط می‌کند؟
کد خبر: 231759
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم ملی ایتالیا با قبول شکست خارج از خانه مقابل پرتغال در دور دوم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، باز هم نتوانست پیروزی کسب کند. این تیم که در بازی قبلی‌اش هم در خانه مقابل لهستان به تساوی یک بر یک رضایت داده بود، با قبول شکست در لیسبون به قعر جدول گروه سوم لیگ A سقوط کرد و حالا خطر سقوط به لیگ B را احساس می‌کند. طبق قوانین رقابت‌ها، تیم‌های قعرنشین هر گروه از هر لیگ (به جز لیگ آخر) ‌در پایان هر فصل به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند و این یعنی که ایتالیا در صورت نتیجه نگرفتن از دو بازی بعدی‌اش در این رقابت‌‌ها (در خانه لهستان و در ایتالیا مقابل پرتغال) به لیگ B سقوط می‌کند. با این حال روبرتو مانچینی می‌گوید که برای او سقوط به لیگ B به اندازه ساختن تیمی آماده برای رقابت‌های مقدماتی یورو 2020 اهمیت ندارد.

او پس از باخت تیمش در لیسبون به خبرنگاران گفت: پرتغال اولین بازی‌اش را برد پس الان بخت اول صعود از گروه است اما به نظر من هنوز چیزی قطعی نیست و هر سه تیم شانس صعود دارند. ما باختن را دوست نداریم اما این هم درست است که در این جور بازی‌ها ریسک و به بازیکنان‌مان برای کسب تجربه کمک کنیم وگرنه زمان بیشتری طول می‌کشد تا همه آنها خودشان را با سرعت پیشرفت برنامه‌های ما وفق دهند. می‌دانم که در این مسیر مشکلاتی خواهد بود اما معنایش این نیست که تلاش‌مان را برای کسب پیروزی در بازی‌های بعدی نمی‌کنیم.

مانچو افزود: می‌دانستیم که در این تیم مشکلاتی چون اگر این‌طور نبود که ایتالیا به جام جهانی 2018 می‌رفت. در این بازی‌ها ما برای اولین بار به برخی بازیکنان فرصت بازی در تیم ملی را دادیم و آنها هم عملکرد مثبتی داشتند.

سرمربی سابق اینتر که برای بازی مقابل پرتغال 9 بازیکن از 10 بازیکن ترکیب بازی قبل مقابل لهستان را عوض کرد، درباره خطر سقوط تیمش به لیگ دسته پایین‌تر هم گفت: ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد. قطعاً دوست داریم که صدرنشین گروه باشیم و شما هم هرگز نمی‌دانید که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. ما صبر می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود اما هدف ما ساختن تیمی خوب برای رقابت‌های یورو 2020 است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها