کد خبر: 231870
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۲:۲۸:۰۰
| |

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان

هرگز نماینده‌ای را برای نظر و رأی ردصلاحیت نکردیم

سخنگوی شورای نگهبان درباره شاخص‌های ردصلاحیت افراد از طرف شورای‌نگهبان گفت: این حرفی که برخی می‌گویند دلیل مخالفت با طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان، ترس آنان از شورای نگهبان به‌هنگام بررسی صلاحیت‌هاست، حرف بی‌ربطی است. 

هرگز نماینده‌ای را برای نظر و رأی ردصلاحیت نکردیم
کد خبر: 231870
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۲:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت که شورای نگهبان هیچ‌گاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به‌خاطر رأیی که آنان به طرح یا لایحه‌ای می‌دهند و یا اظهارنظری که می‌کنند، ردصلاحیت نکرده است.

او تأکید کرد: شورای نگهبان، نمایندگان مجلس را هیچ‌گاه به‌دلیل آرا و نظرشان رد صلاحیت نکرده است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً در یادداشتی درباره علت مخالفت بهارستان‌نشینان با طرح شفافیت آرای نمایندگان گفته: «من با شفافیت حضور و غیاب‌ها و سفرهای نمایندگان و مانند این‌ها موافقم، اما با شفافیت آرای آن‌ها موافق نیستم، زیرا جامعه امروز ما هنوز رشد لازم را در این زمینه پیدا نکرده است. اگر آرای نمایندگان به طرح‌ها و لوایح اعلام عمومی شود، نماینده در حوزه انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرد، یا به‌موجب نظارت استصوابی حق او در انتخابات بعدی ضایع می‌شود. به همین جهت، ممکن است در محذور واقع شود و رای واقعی خود را اعمال نکند، در حالی که نماینده باید در ابراز رای خود آزاد باشد. لذا این‌جانب این طرح را امضا نکردم و به فوریت آن‌ هم رای ندادم».

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها