بازدید هنرمندان و مدیران ارشاد از موزه «صبا» در غیاب خبرنگاران

تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی روز دوشنبه نوزدهم شهریورماه به همراه تعدادی از مدیران هنری وزارت ارشاد از موزه موسیقی «صبا» دیدن کردند.

بازدید هنرمندان و مدیران ارشاد از موزه «صبا» در غیاب خبرنگاران
کد خبر: 231881
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۳:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی از جمله حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، بهداد بابایی، بهروز همتی، هومان اسعدی روز دوشنبه نوزدهم شهریور ماه به همراه تعدادی از مدیران معاونت هنری وزارت ارشاد از جمله سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی، علی ثابت‌نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران و مهدی افضلی رییس موسسه توسعه هنرهای معاصر از موزه موسیقی «صبا» واقع در خیابان ظهیرالاسلام منطقه بهارستان دیدن کردند.

در این دیدار که بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت بر طراحی برنامه‌هایی متناسب با جایگاه موزه صبا تأکید شد.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید گفت: برنامه های رویداد محور، موضوعی، آموزشی، پژوهشی که متناسب با موزه صبا و در راستای معرفی ابوالحسن خان صبا و مشخصه‌های موسیقی ا این هنرمند باشد می تواند در موزه صبا با توجه به جایگاه و شأن و فضای موزه، برنامه ریزی شود و امیدواریم با همراهی و مشارکت هنرمندان و ارایه نظرات، پویایی بیشتر موزه را شاهد باشیم.

حسینی همچنین در این بازدید بر برطرف کردن نیازهای موزه موسیقی صبا از نظر امکانات تأکید کرد. ضمن اینکه در این بازدید، هنرمندان موسیقی نیز پیشنهادهایی را مطرح کردند و قرار شد در آینده نیز طرح های پیشنهادی را ارایه کنند.

موزه موسیقی صبا از جمله مجموعه فرهنگی تاریخی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که طی سال‌های اخیر با حاشیه‌های مختلفی رو به رو بوده است.

این مکان یکی از موزه‌های کوچک است که در خیابان ظهیرالاسلام تهران قرار دارد. این موزه هنری خانه شخصی استاد ابوالحسن صبا آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی است که بر اساس وصیت او در 29 آبان سال 53 توسط دانشکده هنرهای زیبا به موزه تبدیل شد.

این مجموعه توسط دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شود. نمایش سازها، لوازم شخصی و آثار دست نویس استاد صبا و مجموعه تندیس‌های مومی و لباس‌های محلی سنتی ایران قدیم بخش های مختلف این موزه را تشکیل می‌دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها