رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن:

کمبود کاغذ، فیلتر روغن را گران کرد/ کاهش 25 درصد تولید روغن موتور

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان با بیان اینکه قیمت فیلتر روغن 20 درصد افزایش یافته است، گفت: کاغذ فیلتر وارداتی است و عرضه آن به دلیل تغییرات نرخ ارز کاهش یافته و تولید را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش میزان تولید شده است.

کمبود کاغذ، فیلتر روغن را گران کرد/ کاهش 25 درصد تولید روغن موتور
کد خبر: 232004
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان گفت: لاستیک از 5 مرداد قیمت لاستیک افزایش یافته و قیمت لاستیک معمولی خودرو‌های سنگین دو برابر افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: قیمت لاستیک‌های تولید داخل افزایش یافته، لاستیک‌های وارداتی نیز به دلیل ممنوعیت کمبود داریم لاستیک‌های سواری ندارد و لاستیک‌های کامیونی و اتوبوسی نیز تنها 30 درصد در داخل کشور تولید می‌شود و مابقی وارداتی است و تقاضا برای آن افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان گفت: قیمت لاستیک توسط دلالان افزایش یافته است و کارخانجات اقدامی برای افزایش قیمت نداشته اند اما، عرضه به بازار کاهش داشته است.

سعادتی نژاد ادامه داد: احتکار نیز در گرانی لاستیک تاثیرگذار بوده است اما، به دلیل اعلام نشدن آمار تولید از سوی کارخانجات اتحادیه نمی‌تواند نظارتی انجام دهد.

وی درباره رون موتور در بازار نیز اظهار کرد: تولید روغن موتور نسبت به مردادماه 25 درصد کاهش داشته است که به دلیل کمبود عرضه قیمت‌ها 35 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان با بیان اینکه با افزایش قیمت ارز قیمت مواد اولیه نیز افزایش یافته است است، تصریح کرد: علی رغم این موضوع قیمت توسط تولیدکنندگان افزایش نیافته است اما، توسط سوءاستفاده کنندگان گران شده است.

سعادتی نژاد درباره دلایل افزایش قیمت فیلتر روغن در بازار نیز گفت: کاغذ فیلتر وارداتی است و عرضه آن به دلیل تغییرات نرخ ارز کاهش یافته و تولید را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش میزان تولید شده است.


وی با بیان اینکه قیمت فیلتر روغن 20 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: اگر واردات کاغذ به میزان کافی صورت بگیرد، تولید داخل کفاف نیاز بازار داخل را می‌دهد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها