کد خبر: 232108
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۳:۰۰
| |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

با اتوبوس‌های دودزا بدون برخود جدی خواهیم داشت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پلیس درخواست کرد که با اتوبوس‌های دودزا و آلاینده برخورد کند.

با اتوبوس‌های دودزا بدون برخود جدی خواهیم داشت
کد خبر: 232108
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن پورسید آقایی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر که با حضور رییس پلیس تهران برگزار شد، با بیان اینکه در این جلسه هماهنگی‌های نهایی با پلیس در مورد بازگشایی مدارس انجام داده‌ایم، گفت: در این جلسه مقرر شد که سیستم‌های نظارتی و ایمنی بر سرویس مدارس و همچنین برخورد با تخلفات در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شناور کردن ساعات کاری ادارات تنها در دو هفته اول مهر ماه انجام می‌گیرد، اما یکی از راهکارهای خوب برای کاهش ترافیک در نیمه دوم سال است، گفت:‌ اگر دولت مصوبه شورای ترافیک مبنی بر آغاز به کار ادارات در ساعت 7 صبح و شناور شدن ساعت تا 8:30 را بپذیرد، قطعا کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود. قطعا این طرح کمک می‌کند که ترافیک کاهش یابد و اگر نتایج آن موثر بود می‌تواند به عنوان یک طرح در نیمه دوم سال از سوی دولت تصویب شود.

همچنین وی در مورد برنامه کاهش آلودگی هوا در پایتخت گفت:‌ بر اساس ابلاغیه بنده از اول مهرماه تردد اتوبوس و مینی‌بوس‌های دودزا شهرداری ممنوع است و از پلیس می‌خواهم که با این اتوبوس‌های دودزا فارغ از اینکه متعلق به شهرداری است برخورد کرده و آن‌ها را متوقف کند و از مردم نیز می‌خواهم که هرکجا تردد اتوبوس‌های دودزا را مشاهده کردند به سامانه 1888 اعلام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه نیز طرح کاهش اجرایی می‌شود و همه خودروها ملزم به داشتن معاینه فنی هستند گفت: همچنین تعداد دوربین‌های سطح شهر افزایش یافته است و قطعا در رابطه با خودروهای دودزا نظارت ویژه‌ای خواهیم داشت. در شرایط فعلی همدلی و هم‌افزایی در مدیریت شهری می‌تواند راهگشا باشد و با تجمیع امکانات می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید باور کنیم که این امکانات ما امانت و برای خدمت به مردم است و می‌توانیم با وجود همه مشکلات راهگشا باشیم گفت: برخی از افراد تا به جایی می‌رسند، می‌گویند که این سهم ما گناه کبیره است که برخی از مسئولان فقط سازمان خود را بزرگ می‌کنند و یادشان رفته که فقط اقدامات برای مردم باقی می‌ماند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خدا را سپاس می‌گویم که با همکاری شهرداری و در حد توان خودمان پای کار آمده و توانستیم شروعی برای وحدت، هم‌افزایی و همدلی باشیم تصریح کرد: هیچ رده‌ای در پلیس‌های پایتخت نباید حرفی پیرامون اختلاف و دعوا بزنند و همه باید همدل، امکانات موجود را بسیج کنیم تا گره از کار مردم باز شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه می‌بینیم که وضعیت ترافیک در پایتخت بد و بدتر می‌شود، گفت: باید ترافیک و آمد و شد جزو موضوعات دغدغه‌مند مردم باشد و دقت داشته باشید که ترافیک در ابعاد مختلف زیست و زندگی مردم سروکار دارد و آسایش و رفاه مردم را نشانه گرفته است و باورم این است که مسئولانی که در سطح شهر زندگی می‌کنند و مسئولیت‌شان مرتبط با ترافیک شهری است، باید ترافیک را اصلی‌ترین دغدغه‌شان قرار دهند چرا که مردم از ترافیک موجود در شهر رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه باید برای حل ترافیک در تهران فکری کنیم ادامه داد: باید برنامه‌های کلان در سطح مدیریتی و برنامه‌های جزئی در سطح مناطق و متناسب با ویژگی‌هایشان تدوین شود و همه برای اجرایی شدن برنامه‌ها تلاش ویژه‌ای داشته باشیم نه اینکه رییس پلیس راهور منطقه طرحی را به شهرداری منطقه ارائه کند و آن‌ها هم بگویند که پول نداریم و خداحافظ.

پورسید آقایی با بیان اینکه معتقدم که معاونان حمل و نقل مناطق و روسای پلیس منطقه باید به صورت روزانه حضور مستمری در سطح معابر خود داشته باشند، گفت: من بارها به روسای پلیس راهور گفته‌ام که میز کار شما سر چهارراه‌ها و خیابان‌ها است و حتی به رییس پلیس مواد مخدر گفته‌ام که میز کار شما وسط هرندی است و به غیر از یکی دو ساعت استراحت باید مابقی روز در محل کار خود یعنی خیابان‌ها و چهارراه‌ها باشی وگرنه در اتاق دربسته و با تلفن زدن و پیغام دادن مشکلی حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با پشت میز نشستن کار حل نمی‌شود، گفت: باید همه در خیابان‌ها و وسط میدان باشند نه اینکه در ساعت 6 عصر که مسافر زیاد است و اتوبوس و تاکسی هم نیست، نشود کاری کرد. همچنین باید نقاط حادثه‌ساز توسط شهرداری منطقه و پلیس شناسایی و حذف شود. روزی 2000 تصادف که در منطقه رخ نمی‌دهد که سر صحنه‌ها حاضر نمی‌شوید. حداکثر 5-6 تصادف در منطقه داریم که باید سر صحنه حادثه بروید.

پورسیدآقایی با بیان اینکه می‌توانیم کروکی تصادف را برای اصلاح معابر در اختیار شهرداری قرار دهیم گفت: البته باید راهکارهای آن توسط رییس پلیس راهور اندیشیده شود. متاسفانه بخشی از پیاده‌روها توسط موتورها تصاحب شده‌اند و روزانه چند صد خارجی در شهر تردد می‌کنند و انضباط ترافیکی ما مورد قضاوت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه 70 درصد کشته‌های تصادفات را عابرین پیاده و راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، گفت:‌ متأسفانه قانون‌گریزی افزایش یافته است و وضع خوبی در حوزه قانون‌مداری ترافیک نداریم و متأسفانه قانون‌گریزی زیاد شده است. برای حل مشکلات همه سازمان‌ها پای کار بیایند نه اینکه پلیس مثلا در مورد نبود روشنایی در معابر به شهرداری نامه بزند و شهرداری هم موضوع را به اداره برق ارجاع بدهد و در آن اداره نیز درخواست بایگانی شود بلکه باید مسئولان پای صحنه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه همه رده‌های پلیس در مهرماه کمک شهرداری تهران هستند، گفت: پلیس از اول تا 15 مهرماه به صورت آماده‌باش است تا بتوانیم نظم و امنیت را در شهر برقرار کنیم. ما معتقدیم ترافیک تهران را می‌توان کنترل کرد و با آموزش ساماندهی کرد البته خوشبختانه پلیس با تمام توان در کنار شهرداری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها