در جلسه هیأت دولت صورت گرفت

تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی قانون «هوای پاک»

هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی، آیین‌نامه‌های اجرایی قانون «هوای پاک» را تصویب کرد.

تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی قانون «هوای پاک»
کد خبر: 232139
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی، آیین‌نامه‌های اجرایی قانون هوای پاک را تصویب کرد.

آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون به شرح زیر به تصویب رسید:

«-نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی منابع ثابت و متحرک شامل تعیین حدود مجاز آلودگی های صوتی به تفکیک منبع و محل ایجاد آلودگی مربوطه و تضامین اجرایی رعایت حدود تعیین شده

-اقدامات مربوط به مواقع شرایط اضطرار آلودگی هوا با رویکرد پیشگیرانه بر اساس مدلها و پیش بینی وضعیت هوا واولویت محدودیت‌های ترددی به جای اعلام تعطیلی مدارس یا ایام کاری

-کنترل منابع آلاینده و کاهش آلودگی هوا شامل کلیه اقدامات کاهش منابع آلاینده هوا با محوریت ارتقای کیفیت سوخت و وسایل نقلیه

-روشهای تشویقی و الزام‌آور رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی

-تعیین سن فرسودگی انواع وسیله نقلیه موتوری به تفکیک وسایل نقلیه عمومی و شخصی و همچنین شهرهای با آلودگی بیشینه هوا و سایر نقاط کشور

-فرآیند انتقال آن دسته از مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی آلاینده که آلایندگی آنها غیر قابل رفع می باشد به نقاط مناسب و تعیین منابع اعتباری و تسهیلات و تشویقات لازم جهت انتقال واحدهای مذکور. قطعی بودن عدم رفع آلایندگی در این مصوبه پیش شرط ورود به فرآیند انتقال می باشد.

-نحوه پایش آلاینده ها در مراکز دارای طبقه بندی حفاظتی

-مدیریت تردد و ساماندهی سفرهای شهری با رویکرد کاهش آلودگی هوا از طریق ایجاد محدودیت های زمانی مکانی و نوعی

-حدود مجاز انتشار آلاینده‌های هوا از صنایع و نیروگاهها»

وزیر نیرو گزارشی از برنامه این وزارتخانه برای تأمین برق مطمئن و پایدار در اوج بار سال 1398 به هیات وزیران ارایه داد

در این گزارش، ضمن برآورد بار مصرفی سال 1398 به روش جزء به جزء و مشخص سازی قدرت اسمی، قدرت عملی و قدرت قابل اتکا نیروگاه های موجود، تراز تولید و مصرف در سال 1398 به تفکیک مناطق و برای کل کشور محاسبه شده است.

همچنین طرح های انتقال مورد نیاز برای انتقال بار نیروگاه های مذکور و همچنین رفع محدودیت های شبکه انتقال مشخص و طرح های اولویت دار برای بهره برداری قبل از سال 1398 تعیین گردید.

برنامه های مذکور شامل تغییر ساعات کار ادارات، همکاری با صنایع، استفاده از مولدهای خود تأمین و LED تعویض لامپ های فلورسنت با لامپ های سرویس کولرها هستند.

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل و طوفان سال 1397 در استان چهارمحال و بختیاری

هیات وزیران به منظور جبران خسارت واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان در شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری مبلغ شصت میلیارد و سیصد و بیست و نه میلیون (000ر000ر329ر60) ریال اعتبار هزینه ای و مبلغ یکصد میلیارد (000ر000ر000ر100) ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص داد.

تصویب آیین‌نامه اجرایی احداث، بازسازی و بهره برداری وزارت آموزش و پرورش از بخشی از املاک این وزارتخانه

دولت در ادامه با هدف ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه اجرایی مربوط به احداث، بازسازی و بهره برداری این وزارتخانه از بخشی از املاک و فضاهای آموزشی خود را به تصویب رساند.

به موجب این آیین نامه، دولت به وزارت آموزش و پرورش اجازه داد نسبت به احداث، بازسازی و تکمیل فضاهای نیمه تمام و بلااستفاده و بهره برداری از آنها با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی اقدام کند.

دولت همچنین وزارت آموزش و پرورش را از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال ملک، اخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب، بازسازی، نوسازی و سایر عوارض شهرداری در اجرای این آیین‌نامه معاف کرد.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیات وزیران ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها